Upgrade: wat gaat er komen na de CD6000 OSE?

Gestart door Maurice, maart 30, 2008, 22:15:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Het upgrade virus heeftmij eindelijk toch gegrepen.
Er staat inmiddels een Rotel pre/eind te spelen, waarbij de pre ook nog vervangen gaat worden zodra ik een mooie tegenkom.

Maar de bron gaat ook aangepakt worden! Na de Sphinx ben ik er achter gekomen dat mijn cd-speler de bottleneck is geworden, dus mijn CD6000 OSe met enkele modificaties gaat toch het veld ruimen.
Binnenkort komen er 2 oudjes op bezoek, die het zeker nog goed doen:
- Marantz CD10
- Meridian 200/606

Beiden hebben een CDM4 Pro loopwerk en DAC7 aan boord.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Ben benieuwd wat je keuze zal zijn.
De CD-10 ken ik dan wel, en staat als een huis qua weergave.
Toch wel vreemd dat een gemodificeerde CD6000 OSE het veld moet ruimen en uiteindelijk de zwakste schakel in het geheel blijkt te zijn.
En de upgrade drang betreffende je speakers.......is dat nu van de baan of heeft dit een andere prioriteit ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op maart 30, 2008, 22:35:00
Ben benieuwd wat je keuze zal zijn.
De CD-10 ken ik dan wel, en staat als een huis qua weergave.
Toch wel vreemd dat een gemodificeerde CD6000 OSE het veld moet ruimen en uiteindelijk de zwakste schakel in het geheel blijkt te zijn.
En de upgrade drang betreffende je speakers.......is dat nu van de baan of heeft dit een andere prioriteit ?
De garage is nu redelijk opgeruimd, een werkbank is geplaatst, nu nog mooi weer en tijd ;)
Speakers zijn ook absoluut niet de zwakste schakel.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

oi maurice

Ik ben ook wel benieuwd naar je bevindingen :yes:. Ik ben zelf ook een beetje aan het rondsnuffelen voor een andere cd speler

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

De eigenaar van de Meridian combi heeft helaas besloten om deze niet te verkopen  nopompom
Deze combi vond ik vooral interessant vanwege de dac, die twee ingangen heeft.
Maar inmiddels is er nog een optie voor een Marantz cd-speler ;) Helaas geen losse dac.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Hmmmm,
Nog steeds angstvallig stil op het front....
Mijn set mag echt wel een hoger niveau speler hebben! Een CD11(LE?) heb ik hier al eens gehad, en die speelde toch wel erg mooi en vele malen beter!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Dennis E36

Citaat van: Maurice op februari 20, 2010, 20:36:24
Hmmmm,
Nog steeds angstvallig stil op het front....
Mijn set mag echt wel een hoger niveau speler hebben! Een CD11(LE?) heb ik hier al eens gehad, en die speelde toch wel erg mooi en vele malen beter!

Waarom niet de CD14 van Bonbon?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

WimPeu

Heb ook nog een mooie Denon te koop. De S-10 (google maar eens) met XLR uit en 2 digitale inputs dus ook als DAC te gebruiken.  byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Perfect_audio

Citaat van: Maurice op maart 30, 2008, 22:42:41
Speakers zijn ook absoluut niet de zwakste schakel.

Klopt. De ruimte-akoestiek is de zwakste schakel.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Maurice

Citaat van: Perfect_audio op februari 21, 2010, 12:26:32
Klopt. De ruimte-akoestiek is de zwakste schakel.

Ron
Jep, maar dan wordt moeders de vrouw ongerust...
Wat al wel scheelt:
- stoffen bank
- Boekenkast achter de bank
- geen salontafel
- hoogpolig kleed tussen speakers en bank
- speakers staan redelijk vrij

Alleen staan de speakers niet in de lengte richting van het huis, komt niet mooi uit met de ramen en deuren naar de tuin....

"Audiomeubel" is ook crap. Één grote trillende klankkast, maar ja, wederom een compromis...
Grote kans dat een nieuwe cd-speler niet past, dus moet er toch een andere oplossing komen. Dan zijn gelijk weer andere ls-kabels nodig, aangezien deze dan weer niet lang genoeg zijn. Er staat nog een Target hifirack op de pc-kamer.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain


WimPeu

#12
Citaat van: MadVillain op februari 21, 2010, 16:41:54
Squeezebox met een goede dac en een nas ;)

stupid
[begin reclame modus]Met dan als dac mijn Denon (top DAC  :yes:) heb je nog een mooie cd speler als bonus.[einde reclame modus]

:-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mahansz

Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Maurice

Citaat van: mahansz op februari 21, 2010, 20:35:43
is dit wat? we zijn wel 1,5 jaar verder, maar toch!
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/69928/Meridian_200___263_(loopwerk_en_converter)_.html

of als je een keer een meridian wilt luisteren, ben je welkom!
Knappe prijs  nopompom
Kon al eerder voor minder de duurdere variant kopen (600 serie). Helaas afgeketst omdat verkoper toch de set wilde houden (nadat ik een pre voor zijn neus elders had weggekaapt).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude