Hoi,
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van zowel een model 30 stereo amp en een Cinema 40 AVR. De M30 gebruik ik voor het afspelen van LP's, en als power amp voor de AVR bij TV kijken, netflix, etc. Naast de beide afstandsbedieningen voor deze apparaten heb ik ook een remote voor de TV, de airco, de blu-ray speler (UD7007), Apple TV. Ik heb het al een keer aangestipt in een ander topic, maar ik zou toch nog eens precies willen weten hoe het zit met het uitwisselen van Marantz afstandsbedieningen en het gebruik van triggers.
Wat er nu al gebeurt:
TV en AVR zijn via eARC met elkaar verbonden. Dat betekent dat bij het aan- en uitzetten van de tv, ook de AVR aan of uit gaat.
Wat ik wil:
- Als ik de TV aan- of uitzet, wil ik dat niet alleen de AVR reageert, maar ook de M30. De AVR is al automatisch gelinkt met de TV, maar ik wil dus dat na het aanspringen van de AVR ook de M30 aan gaat.
- Indien de M30 nog op de 'Phono' input staat, moet deze bij bovenstaande actie automatisch naar de 'Power amp' input gaan.
Als ik hiervoor een trigger kabeltje nodig heb, welke moet ik dan hebben en hoe moet ik 'm precies aansluiten (welke in / out op welk apparaat)?
Een vraag die hier enigszins los van staat (maar misschien ook niet): is het mogelijk functies van de afstandsbediening van de M30 over te hevelen naar de afstandsbediening van de Cinema40? Ik zou graag een remote minder willen om het wat ordelijk te houden. Ik zou dan graag willen dat ik met de Cinema 40 remote de M30 kan aan- uitzetten, de input veranderen en het volume kan bedienen. Is zoiets mogelijk?
Hoor graag ervaringen van anderen op dit vlak. Alvast dank!