marantz cd 6002met copy controlled cd's

Gestart door paulides, maart 30, 2008, 14:29:02

Vorige topic - Volgende topic

paulides

hallo allen,

Ik heb het volgende probleem, ik had een marantz cd 4000 speler, en heb nu marantz cd 6002, ben hier over het algemeen erg tevreden over, echter geluid slaat af en toe over, bij allleen sommige cd's die het copy control logo hebben, dit is erg irritant echter niet alle  copy controlled cd's bv coldplay x/y niet, maar george harrison wel, mijn oude cd4000, en ook mijn marantz cd recordable speler, en realtime brander hadden hier geen last van, is hier iets aan te doen en/of hebben anderen hier ook ervaringen mee
alvast bedankt

Groet Joost

Austin Powers

Citaat van: paulides op maart 30, 2008, 14:29:02
hallo allen,

Ik heb het volgende probleem, ik had een marantz cd 4000 speler, en heb nu marantz cd 6002, ben hier over het algemeen erg tevreden over, echter geluid slaat af en toe over, bij allleen sommige cd's die het copy control logo hebben, dit is erg irritant echter niet alle  copy controlled cd's bv coldplay x/y niet, maar george harrison wel, mijn oude cd4000, en ook mijn marantz cd recordable speler, en realtime brander hadden hier geen last van, is hier iets aan te doen en/of hebben anderen hier ook ervaringen mee
alvast bedankt

Groet Joost
Ik zou terug gaan naar de winkel met de CD6002. Die Copy Controlled cd's moet de cd6002 gewoon goed afspelen.  :wink:

Maurice

Citaat van: Austin Powers op april 11, 2008, 22:45:07
Ik zou terug gaan naar de winkel met de CD6002. Die Copy Controlled cd's moet de cd6002 gewoon goed afspelen.  :wink:
Ja en nee. Copy Controlled is sowieso een pain-in-the-butt, aangezien deze niet aan de CD standaard voldoen.
Neemt niet weg dat de meeste spelers dit wel goed moeten kunnen afspelen, dus een check door de winkel lijkt mij wel aan te raden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Tjerk

Hallo,

Herkenning alom!
Heb hier ook last van met mijn cd 6002.
Had hiervoor een cd5001 en daarmee had ik geen last. Denk dat het komt doordat de cd 6002 ook mp3 afspeelt.
Aan de andere kant, dat doet de dvd recorder ook, en daar draai ik al die rottige copy controlled cd's uit pure noodzaak op.
Eigenlijk is het belachelijk dat je als brave cd kopende burger (niks downloaden) bedankt wordt met slecht klinkende copy controlled cd"s!

dmeerpa

Citaat van: Tjerk op april 13, 2008, 15:34:27
Hallo,

Herkenning alom!
Heb hier ook last van met mijn cd 6002.
Had hiervoor een cd5001 en daarmee had ik geen last. Denk dat het komt doordat de cd 6002 ook mp3 afspeelt.
Aan de andere kant, dat doet de dvd recorder ook, en daar draai ik al die rottige copy controlled cd's uit pure noodzaak op.
Eigenlijk is het belachelijk dat je als brave cd kopende burger (niks downloaden) bedankt wordt met slecht klinkende copy controlled cd"s!

Zelf heb ik er nog geen last van gehad, maar heb vermoedeliijk niet veel of geen  copy controlled cd's en ik ben misschien wel geen brave burger  :wink:
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

scanspeakman

Ik heb maar 2 copy-controlled cd's (niet goed gekeken bij aanschaf; ik koop die dingen uit principe niet) maar die doen het vlekkeloos op mijn cd6002. probleem is dat die bagger-cd's niet aan de redbook standaard voldoen en dus problemen kunnen opleveren. Mijn vorige speler (zonder mp3 of wma ondersteuning) had er dus wel problemen mee. Ik geloof dat de meeste maatschappijen het maar hebben opgegeven om meer dit soort shit-cd's op de markt brengen. Ze hebben er alleen maar mensen mee die keurig cd's kopen; de illegale-muziek-luisteraart haalt het toch wel van internet.

het zelfde geldt voor dvd's. ik wordt echt schijtziek van die meldingen van brein, nvpi, "kopieer geen films" en meer van dat soort visuele diarree. En soms kan je het niet eens skippen. Het mooiste is nog wel dat als je de film koopt je er alleen maar mee lastig wordt gevallen terwijl je verdomme dat ding gewoon netjes gekocht hebt, terwijl als je de film download nergens last van hebt. HULDE! over verkeerde marktprikkels gesproken.

zo...weer even heerlijk mijn maandagochtendhumeur van mij afgeschreven....

Scanspeakman

JohnWx

Citaat van: scanspeakman op april 14, 2008, 09:57:27
Ik heb maar 2 copy-controlled cd's (niet goed gekeken bij aanschaf; ik koop die dingen uit principe niet) maar die doen het vlekkeloos op mijn cd6002. probleem is dat die bagger-cd's niet aan de redbook standaard voldoen en dus problemen kunnen opleveren. Mijn vorige speler (zonder mp3 of wma ondersteuning) had er dus wel problemen mee. Ik geloof dat de meeste maatschappijen het maar hebben opgegeven om meer dit soort shit-cd's op de markt brengen. Ze hebben er alleen maar mensen mee die keurig cd's kopen; de illegale-muziek-luisteraart haalt het toch wel van internet.

het zelfde geldt voor dvd's. ik wordt echt schijtziek van die meldingen van brein, nvpi, "kopieer geen films" en meer van dat soort visuele diarree. En soms kan je het niet eens skippen. Het mooiste is nog wel dat als je de film koopt je er alleen maar mee lastig wordt gevallen terwijl je verdomme dat ding gewoon netjes gekocht hebt, terwijl als je de film download nergens last van hebt. HULDE! over verkeerde marktprikkels gesproken.

zo...weer even heerlijk mijn maandagochtendhumeur van mij afgeschreven....

Scanspeakman

JA LEKKER

en de hardware fabrikant is niet verantwoordelijk voor de software en andersom ook

he lijkt de computerhandel wel ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: scanspeakman op april 14, 2008, 09:57:27

stupid ik word daar ook zo schijtziek van!
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Willem-A

Komt helaas op meer spelers voor. Voorheen slikte de DV 6200 ze helemaal niet en daar was dus niets aan te doen. Reden destijds voor mij er een CD 6000 OSE Le bij aan te schaffen, die ze probleemloos afspeelde. Ik heb nu een CD 17 met een (vervangen) VAM 1202 loopwerk, die ze wel afspeelt, maar vaak gewoon stopt als er verder word geskipt, dit heeft mijn CD 17KI dan weer niet, maar die wil er ook wel eens een weigeren. Vaak wordt dan de CD weer wel ingelezen als de lade opnieuw word gesloten. Zolang die CD's op de markt zijn, zal dat in bepaalde spelers voor problemen blijven zorgen, omdat ze niet aan de Red Book standaard voldoen en sommige spelers daar dus mee vast lopen. Ik heb al eens een paar CD's overgezet op een CD-R Audio met de Marantz DR 6000, waarna ze nagenoeg op elke andere speler zijn weer te geven, maar ook dan lukt het nog niet altijd. De DR 6000 leest overigens sommige beveiligde CD's ook niet in. Echter had ik van de 6002 wel verwacht dat hij dit probleemloos zou doen, daar zijn voorganger er uitstekend mee omging, een uitzondering daar gelaten. Leuke bijkomstigheid is trouwens dat sommige ''beveiligde'' CD's zonder enig probleem digitaal gekopieerd kunnen worden op de Marantz CD recorder... Anderen moeten op de analoge manier worden overgezet, maar dat verschil in kwaliteit is zo weinig, dat die beveiliging niets voor stelt en alleen maar tot ergernis leidt. Overigens ook erg krom: Men vindt van alles uit om een zo mooi mogelijke opname te maken van het origineel, maar je mag er eigenlijk geen gebruik van maken...

sattie

Anders gewoon je cd6002 met cd laten opsturen zodat ze eens kunnen kijken bij marantz waar het in zit en of het verholpen kan worden.
Ik meende dat bij de cd6002 mogelijk was om een software update te doen, dus misschien dat het dan opgelost kan zijn.