Hi, ik blijf hier maar mee stoeien. Er is veel info te vinden op internet, maar niet heel specifiek voor de SR8002 AVR. Ik heb B&W 702S3 front speakers met een frequency respons van 46Hz - 28kHz +/-3dB. Daarnaast een B&W DB4S sub. Het gaat mij even om de instelling LPF/HPF in het instellingen menu van de Marantz, niet over de roll off van de subwoofer zelf. Ik heb de front speakers op small staan. Welke waarde moet ik nu bij LPF/HPF invullen? Mogelijkheden zijn 60Hz tot 180Hz in stapjes van 20.
Ik heb de waarde nu ingesteld op 80Hz. Mijn idee daarachter is het volgende. Speakers gaan tot 46Hz in het laag, maar wel met 3dB correctie. Ik denk dat ik safe zit als ik ervan uitga dat de speakers met enig gemak 65Hz op volledig volume (zonder de 3dB correctie) aankunnen. Als ik het dan naar boven afrond, kom ik op 80 uit in het setup menu van de SR8002.
Ik weet wel dat het cutoff point niet heel abrubt is, maar dat er langzaam 'slope' afgebouwd wordt en er een grensgebied is waar de speakers langzaam afbouwen en de sub langzaam meer laag krijgt toegewezen.
Snap ik het zo goed, of zit ik er compleet naast?