Citaat van: jackflash op december 23, 2023, 18:56:13Toch even benieuwd. Ik merk dat sommige meningen (waaronder deze van jou) hier heel zwart wit zijn. Iets in de trant van 'een versterker doet het of hij doet het niet'. Waar zit 'm dan volgens jou het verschil in tussen een versterker van 500 euro en eentje van 10000 euro? Dat zal toch niet alleen maar marketing zijn? Welke versterker heb jij zelf bijvoorbeeld? En waarom?
Heb zelf een audiozaak gehad met een maat Polaudio
Zelf directeur inkoop/verkoop geweest van Polectro Plaza
Als een versterker goed gebouwd is volgens de norm is het goed
Heb zo vaak mensen op verkeerde been gezet tijdens demo bij audioclubs en dergelijke dat ze dachten dat ze naar een Accuphase luisterde of Siltech bekabeling maar men gewoon naar een oude Quad set 33/303 luisterde met gewoon 2 mm koperkabel van de Gamma
Of dat we zeiden dit is een monitor van een bekend merk en wij hebben de eer om deze te laten demonstreren alleen alle logo's eraf en specs (was een Denon speaker paartje gebouwd door Mission) en men schatte de monitor in op minimaal 1000 euro per paar, was 199 euro setje
Mensen willen horen wat ze willen horen en ook dat word gevoed door "marketing"
Als je op het forum zoekt met een abx test met een Sony versterker van 300 euro t.o.v duurdere versterkers had niemand het goed wat men hoorde
Net als in zoveel hobbies is er voor elke doelgroep een product en het zit in de mens dat men "beter" wil
Waarom heb ik een Intel i7 12th 64Gb 1Tb ssd en een dure Nvidea videokaart ? omdat het kan terwijl ik er niks mee doe in principe, een oude i3 12 jaar oud 16gb en een ssd doet het zelfde nu ik dit opschrijf (heb het niet over gamen)
Of een racefiets afgemonteerd met Shimano 105 of Dura Ace of Campagnolo of Sram gaat er niet harder van
Alleen is het ook wel leuk om in een hobby met gelijk gestemde te praten over audio en over kabeltjes en dempers en zekeringen en speciaal meubel wat beter klinkt ( ja die zijn er die mensen met droge ogen beweren) (het gaat om de muziek maar dat boeit bijna nooit heb ik het idee, men luistert naar apparatuur blijkbaar)
Jij zelf hebt het over B&W 703 omdat het goede reviews heeft ? zal maar net je smaak niet zijn en dan is het slecht
Kan nog heel lang doorgaan maar kijk is op
http://www.breem.nl/Algemeen/Algemeen.htmZeer ontnuchterend en hobby kapot makend