Beste Leden,
Ik ben nieuw op dit forum, maar al jaren fan van Marantz. Ik heb nu ongeveer één jaar de PM-15S2 en ben er zeer blij mee. Maar sinds kort geeft hij wel wat problemen en ik hoop dat de kennis op dit forum mij kan helpen hiermee. Het probleem is dat je soms een soort harde puls of tik door de luidsprekers hoort en kort erna schiet de versterker in de protection mode met een redelijke klap door de speakers (waarschijnlijk al een mid-range conus gesneuveld hierdoor). Na de harde klap in het geluid daalt het volume naar bijna -100 (dus praktisch stil). Ik heb dit bij 3 verschillende sets luidsprekers getest met verschillende bedrading voor voeding en audio, maar het probleem blijft. Ook zonder luidsprekers aangesloten valt de versterker uiteindelijk in protection mode. Je kan dus met redelijke zekerheid concluderen dat het de versterker zelf is (helaas). Het lijkt wel alsof het eerder gebeurt bij het veelzijdig gebruik van een middentoner/muziek die veel tonen in het midden gebruikt, iets wat verdacht veel past bij het feit dat specifiek een mid-range conus van een speaker is kapotgegaan hierdoor. Heeft iemand hier weleens hetzelfde ondervonden en misschien een oplossing hiervoor of kennen jullie iemand in de buurt van Rotterdam die dit zou kunnen maken. Ik heb ook ergens gelezen dat een servicebeurt na 15 jaar niet overbodig is voor een versterker. Alvast bedankt voor een eventuele reactie.
Met vriendelijke groet,Barry