Uit de filmkast een blu-ray met John Wick gehaald. Lang geleden dat ik die gekeken heb, dus maar weer eens opgezet. Gereleased in 2015. Op de omslag staat audio DTS-HD 5.1. Eenmaal in de Panasonic speler geschoven, werd aangegeven dat het een Dolby Atmos track 7.1 is! Aangenaam verrast was ik, want dat heb ik nooit geweten, destijds was Dolby Atmos nog niet zo actueel in 2015 en ik had de apparatuur toen nog niet om dat weer te geven.
In
allesoverfilm.nl wordt in de recensie vermeld;
**De Blu-ray Disc-release van John Wick wordt dus vergezeld van een Dolby Atmos-audiotrack die afgespeeld wordt als een Dolby TrueHD-audiotrack. Deze 7.1-track is absoluut referentiemateriaal.
Zowel de actiescènes als de rustige scènes die een verschillende dynamiek bevatten hebben toch dezelfde energie. Dat komt door de muziek, omgevingsgeluiden en de mooie spreiding van de audiotrack. Nergens valt de track stil en blijft altijd aanwezig, soms subtiel en soms overdadig maar altijd voel je je als kijker temidden van de film en het geluid. Ook de lage tonen zijn zeer in orde en de subwoofer wordt eigenlijk continue ingezet voor de lage tonen. Een geweldige prestatie van deze audiotrack.**
Zo zie je maar weer, kom je toch een Atmos blu-ray tegen die daar al jaren in ligt. Goede film, beeld voor een blu-ray kan beter.