Verschillen tussen beide weet ik niet meer precies. De oude heeft overwegend Seas-speakers en de MK2 heeft volgens mij alleen Vifa-speakers. Herkenbaar zijn ze wel: de oude heeft een vierkante ring om de hoog-middentoner, bij de MK2 is deze rond. Zie foto, geleend van het www.
In navolging van mij hebben 2 vrienden ook de reuzen gekocht (al vele jaren geleden). Een van hen heeft een paar maanden geleden een paartje gescoord (in Zwitserland, geloof ik) voor weer iemand anders.
Een van mn vrienden heeft daadwerkelijk de TMR230 gescoord in München, een jaar of 15 geleden. Ik heb ze beide (220 en 230) uitgebreid gehoord maar helaas niet tegelijkertijd in dezelfde ruimte. Wat mij betreft klinken ze hetzelfde, hebben iig precies hetzelfde karakter.
Deze superspeakers (220/230) zul je moeilijk kunnen vinden, en ik zal de mijne nooit weg doen. Geldt ook voor mn vrienden. Desondanks wens ik je veel succes bij je zoektocht. Overigens: de 160 zit qua kwaliteit dichter bij de 220 dan bij de 120. Echt een waanzinnige speaker voor z'n geld.
Fotootje krijg ik niet geupload, krijg meededeling dat mijn uploadmap vol is? Foto is maar 35kb...
Groet van Evert