Citaat van: Hoewie Loewie op september 24, 2023, 11:10:38Hoe kom je er nu bij dat Marantz bedrijfstemeperatuur en omgevingstemperatuur verwisseld zou kunnen hebben? Het gaat in de handleiding duidelijk over omgevingstemeperatuur tussen +5 en +35 graden (ook wordt een luchtvochtigheidspercentage genoemd). Bedrijfstemperatuur is heel iets anders.
De omgevingstemperatuur (huiskamer) was 19 tot 21 graden Celsius.
De bedrijfstemperatuur buitenzijde machine was 36,1 graden Celsius.
Omgevingstemperatuur is de temperatuur van de omgeving waarbinnen de machine bij voorkeur dient te functioneren. Dat is dus een externe factor die niet door het apparaat zelf bepaald wordt. Bedrijfstemperatuur is de temperatuur van apparatuur zelf wanneer deze in bedrijf is. Dat is een eigenschap van de machine en wordt dus door het apparaat zelf veroorzaakt. (en natuurlijk beïnvloed door de temperatuur van de omgeving)
In de Engelse handleiding wordt mijns inziens terecht gesproken van Operating Temperature. Dat vertaalt zich als Bedrijfstemperatuur. Ofwel de temperatuur van het apparaat zelf wanneer deze in bedrijf is.
Ofwel:
1. Het apparaat wordt tussen 5 en 35 graden Celsius wanneer deze in bedrijf is.
2. Of het apparaat dient gebruikt te worden bij een omgevingstemperatuur tussen 5 en 35 graden Celsius.Hoewel dit volgens de exacte vertaling van de Engelse handleiding niet terecht is ga ik van optie "2" uit en weet daarmee nog steeds niet hoe warm het apparaat zelf mag worden.
Wat het luchtvochtigheidspercentage betreft kan het volgens mij alleen maar gaan over externe voorwaarden/criteria aangezien de machine zelf geen vocht zal produceren of absorberen.
Dit is dus geen eigenschap van de machine zelf maar een gewenste omgevingsfactor.
Mocht je dit verwarrend vinden ben ik het geheel met je eens