Ik heb een leuk setje gekocht voor 50,-. bestaande uit de marantz Pm 710 en de sd 8020.
beide apparaten zijn in goede staat en presteren zeer goed. Het cassettedeck is niet veel op aan te merken (voor een keer) het is een van de toppers uit die tijd. de SD9000(komt) is precies hetzelfde ex de tweede snelle snelheid + een DBX unit. maar verder hetzelfde.
Deze serie van marantz is nog het echte superscope marantz van de jaren 70, maar je kunt hier al zien dat het eindje nadert. Het frappante blijft wel dat de cassettedecks zwaarder wegen dan de versterkers.
Het cassettedeck en de versterker komen uit ± 1980/1982.
De versterker is de marantz Pm 710 (700 is licht goud) de 710 is donkerder.
cassettedeck idem, 8000 heeft lichtgoud 8020 e.d donkerder goud.
de versterker levert 2x100watt bij 8 ohm rms. de bouw is best netjes en makkelijk te servicen.
transistor keuze laat nog wel achterwege maar, in alle opzichten helemaal niet slecht.
print kwaliteit is goed. het uiterlijk is ''digitaal'' vierkant, schuifjes, dubbele kleuren dopjes, en uiteraard de LED balken. alles is wel staal(ook de knopjes) maar het chassi en het koelichaam zijn van dik staal naar efficiënt ''heatpipe'' systeem gegaan. veel goedkoper, lichter doch heel goed!!
luxman e.d is daar helemaal weg van in de jaren 80!
Om dit setje af te maken kon je er ook nog een een verbeterde (2110) scope tuner bij kopen. Was in die tijd ± 950,- gulden Model ST600 (normale tuner FM en AM) en de ST610(kleur) en de ST600L(FM MW LW)
IK heb de ST600 niet meer in bezit maar hij is niet ver weg.(broer)
Schitterende tuner met nu ook goede transformatoren die niet verbranden.
Ik zal binnenkort opzoek gaan naar de st600 om dit set af te maken.
Ik moet zeggen dat ik deze versterker in combinatie met B&W heel mooi vind klinken. uiteraard vol maar, zeer snel en krachtig. best aangenaam. Het cassettedeck is qua klank zeer netjes. loopwerken van deze decks hebben slijtage.
hier zijn de foto's
Ik hoop dat iedereen het een leuke recensie vind... beantwoord de poll...
ben wel benieuwd.