Heb toch maar weer een verandering aangebracht, mede door de lage prijzen van de Kef R serie op dit moment door de komst van de R Meta.
Vond mijn T301 Fronts toch "mager" klinken en kregen een redelijk hoge cross-over mee wat ik ook niet prettig vond.
Ik had reeds de T301C vervangen voor een R2C, een grote sprong vooruit.
Ik was nog in de gelegenheid mijn T301 retour te sturen en heb dit gedaan en een mooie deal kunnen scoren voor een set Kef R5 Fronts.
Wat een knoepert van verschil met de 301 !
Ik wist dat kleine speakers nooit echt groots kunnen klinken (met sub) maar dit verschil is behoorlijk.
Moest even wachten op de R5 dus tijdelijk een setje Magnats neergezet, wel ondersteund door de 2 SVS 3000 Micro subs, maar dit klinkt echt niet.
Audyssey laten lopen maar het is in Stereo werkelijk niet te pruimen, surround gaat nog redelijk maar ook niet geweldig.
Wat een verschil met de R5 SVS combi
Geluid is vol en levendig, het bewijs voor mij dat kleine speakers nooit echt groots kunnen klinken, hoe goed de sub(s) ook zijn.
En, ja, er zit prijsverschil in maar dit had ik ook met een set Klipsch RP500M II, wel ietje beter dan de goedkope Magnats maar toch niet van het vloerstaander nivo, "Size does matter"
Voor surround hangen de 301 speakers nog steeds wel