waar staat de 'L' voor in de oude modellen van marantz?

Gestart door vielzweck, maart 18, 2008, 11:38:25

Vorige topic - Volgende topic

vielzweck

Waar staat de 'L' voor in de oude modellen van marantz?

bijv zoals in 2050L en 5050L.
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Leonneke

Citaat van: vielzweck op maart 18, 2008, 11:38:25
Waar staat de 'L' voor in de oude modellen van marantz? bijv zoals in 2050L en 5050L.

Vielzweck. De L staat nergens VOOR. De L staat ACHTER 2050 en achter 5050  :schater: :-D

Maar nu eventjes serieus.  Volgens mij slaat de L op de mogelijkheid tot het ontvangen van de LANGE GOLF.
Ofwel Long Wave !!!!!!!!!!

Groetjes Leonneke
Groetjes Leonneke .  . ...

vielzweck

bedankt voor jullie reactie zover   :-)

@marco
dat de L voor Luxe zou staan is bij de meeste vintage marantzen een pleonasme  :wink:

@leon
model 5050L is een tapedeck  :wink:

ll0ll

Citaat van: Leonneke op maart 18, 2008, 15:01:34
Vielzweck. De L staat nergens VOOR. De L staat ACHTER 2050 en achter 5050  :schater: :-D

Maar nu eventjes serieus.  Volgens mij slaat de L op de mogelijkheid tot het ontvangen van de LANGE GOLF.
Ofwel Long Wave !!!!!!!!!!

Groetjes Leonneke

HAHAHAAHAH
nee, hilarisch, werkelijk! Zelfde grap als in mijn topic, 'waar staat het getal 74 in de typeaanduiding voor'....
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Leonneke

Citaat van: vielzweck op maart 18, 2008, 16:48:23
bedankt voor jullie reactie zover   :-)
@marco
dat de L voor Luxe zou staan is bij de meeste vintage marantzen een pleonasme  :wink:
@leon
model 5050L is een tapedeck  :wink:

Hoi Vielzweck ........  Efkes balen !!! Dus jij kunt geen Lange Golf ontvangen met je tapedeck ?
Ik dacht dit tot echt.  De tuner 2100 is AM en FM.
De tuner 2100 L is AM - FM en LW.

Leonneke

Citaat van: ll0ll op maart 18, 2008, 16:54:27
HAHAHAAHAH nee, hilarisch, werkelijk! Zelfde grap als in mijn topic, 'waar staat het getal 74 in de typeaanduiding voor'....

Jahaa ........ Blijft leuk. Zelfs Hans Teeuwen maakt elke avond dezelfde grapjes, maar dan achterstevoren.  Maar nou de bijdrage ??? Waar staat die L nou voor ???

Net als die 74 van jou vraag ????  Zou er eigenlijk wel een reden zijn, waarom Marantz dit doet. Of doen ze dit zodat er wat te doen blijft op de fora ????

vielzweck

Citaat van: Leonneke op maart 19, 2008, 00:59:51
Hoi Vielzweck ........  Efkes balen !!! Dus jij kunt geen Lange Golf ontvangen met je tapedeck ?
Ik dacht dit tot echt.  De tuner 2100 is AM en FM.
De tuner 2100 L is AM - FM en LW.

Ja, logisch gedacht Leonneke :-)

Ik wordt ook steeds nieuwsgieriger  :yes:

TurboMarco

Citaat van: Leonneke op maart 19, 2008, 01:01:57
Jahaa ........ Blijft leuk. Zelfs Hans Teeuwen maakt elke avond dezelfde grapjes, maar dan achterstevoren.  Maar nou de bijdrage ??? Waar staat die L nou voor ???

Net als die 74 van jou vraag ????  Zou er eigenlijk wel een reden zijn, waarom Marantz dit doet. Of doen ze dit zodat er wat te doen blijft op de fora ????
:lol: :lol: :schater: :schater:

geweldig!!  :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Han

Ik heb een oude MR 230 receiver met boekje erbij, en inderdaad de uitleg van de modelllen met de 'L' erachter geeft toch aan dat de tuner daarin ook een Lange Golf kan ontvangen en die in die van mij (zonder L ) niet.
Groet, Han (nieuw lid, of was het al lang duidelijk en begrijp ik de humor niet?).

Maurice

Citaat van: Han op juni 28, 2008, 17:11:29
Ik heb een oude MR 230 receiver met boekje erbij, en inderdaad de uitleg van de modelllen met de 'L' erachter geeft toch aan dat de tuner daarin ook een Lange Golf kan ontvangen en die in die van mij (zonder L ) niet.
Groet, Han (nieuw lid, of was het al lang duidelijk en begrijp ik de humor niet?).
Dit is duidelijk, de grap was echter een woordspeling ;)
Vraag blijft alleen, waarom staat er bij een tape-deck dan ook soms een L erachter?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Leonneke

Citaat van: Maurice op juni 28, 2008, 18:18:03
Dit is duidelijk, de grap was echter een woordspeling ;)
Vraag blijft alleen, waarom staat er bij een tape-deck dan ook soms een L erachter?

Langere bandjes ???????????????

vielzweck

Citaat van: Leonneke op juni 28, 2008, 23:35:28
Langere bandjes ???????????????

missschien nog niet zo gek en als het een video betrof had het longplay kunnen wezen....

Nog even over dat grapje van de L (waar staat de L voor in marantz 5050L? antwoord die L staat nergens voor maar achter: marantz 5050L)

Als die L zich achter het woord 2050 of 5050 zou bevinden dan zou ie niet te lezen zijn.  :-D

Dus de L in 2050L of 5050L bevindt zich in frontaanzicht rechts.   :wink:

mars

oi

euh..................large, mischien :?   

:wink: mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

merlin

ehh tja, dan kan ik ook wel:

L  is van Lekkerder geluid... :schater:

kan bij alle apparaten tm netsnoeren toe! (Lekkerder Hangen dan.... :schater:)
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)