ik heb een persoonlijk bericht gekregen van Focal Frankrijk, dat er met deze speakers heel grote problemen zijn geweest, zeker het 1.5 eerste productie jaar, er staan er ook veel tekoop op 2de hands of marktplaats toevallig, als je een speaker hebt die zo goed klinkt want dat doet ie ook doe je hem niet weg, vandaar deze vraag, grote problemen met woofersophanging en filters, ze hebben heel veel power nodig waardoor versterkers van 100W gaan klippen zonder dat je het merkt en de woofers en filter beschadigen, ik twijfel niet over de focal speakers en de mensen die er werken maar menselijke fouten gebeuren zelfs bij topmerken, wat mij stoort is dat er zelfs geen echte technische dienst is in de benelux, wel een garantiedienst of support dienst maar je moet het zelf een beetje allemaal zelf uitzoeken,ik heb b&w speakers 604s1, 604s2, davis acoustics cesar, +- 15jaar oud en nooit niks kapot gegaan,versterkers van +30jaar oud, met Focal , filtering kapot en versterker opgeblazen asjeblief , Focal is zo eerlijk tegen mij geweest om te zeggen wat er aan de hand was bij deze speakers, ik moest effe slikken, nu ga ik de volledige filtering vervangen zie you tube link, ik herhaal,ik zeg niet dat het slechte speakers zijn, altijd mijn droomspeaker geweest maar toch effe teleurgesteld maar ik geef niet op