Dag allemaal,
Reeds een hele poos terug heb ik me aangemeld op dit forum maar heb voor zover ik weet nooit op een topic gereageerd laat staan dat ik er zelf een begin. Ik ben 50+ en hou van verschillende muziek genres, klassiek, symfonische rock, rock, Jazz, pop, van alles dus:)
Nu, de tijd is gekomen dat ik wil investeren in mijn audioinstallatie. Niet dat ik denk dat de huidige installatie slecht klinkt maar ik wil eens wat nieuws of iets verbeteren aan de huidige situatie.
Wat doe ik nu:
Momenteel stream ik de muziek -nagenoeg altijd- afkomstig van de Music app vanaf een PC (Een recente iMac.) via WiFi naar de router (FRITZ!Box 7530). Vervolgens geeft de router dit signaal via een cat5e kabel door aan de mediaplayer (Marantz NA7004) en deze zet het digitale signaal om in een analoog signaal en geeft dat door aan de stereo versterker (Marantz PM7200). Hiervoor gebruik ik een signaalkabel van AudioQuest (Type: Evergreen.) De PM7200 geeft het signaal vervolgens d.m.v luidsprekerkabel (Van den Hul D-352) en stekkers (2x setje WTB-0644) door aan de 2 speakers (Monitor Audio Silver RS6).
Allereerst zou ik graag willen weten wat de zwakste schakel is in mijn opstelling, stel ik wil de kwaliteit van het geluid verder verbeteren waarbij ik wil blijven beschikken over het huidige vermogen.
Wat adviseren jullie mij bij een budget van maximaal € 4000.
Ik hoor graag van jullie,
Groetjes,
Jozef