Citaat van: S.B.Marantz op september 07, 2006, 00:17:00
Citaat van: Marco op september 06, 2006, 23:06:05
Citaat van: S.B.Marantz op september 06, 2006, 12:47:50
Citaat van: Marco op september 06, 2006, 10:19:12
Citaat van: S.B.Marantz op september 06, 2006, 00:52:14
Citaat van: Marco op september 05, 2006, 21:46:53
Aan de klank veranderd niet veel ,het zijn nuances die een zwaardere eindversterker met zich mee brengt,bv het laag kan gecontroleerder zijn waardoor het midden en hoog wat meer finesse laat horen,ik heb het ook meegemaakt dat het laag strakker werd maar het hoog schel,dat was in het geval van een yamaha eindversterker.
Mijn advies luid als volgt:
Luisteren 
Een eindversterker heeft net zoveel invloed als een voorversterker.
Laatst nog 4 stuks vergeleken.
Luistert en huivert 
Ik begrijp wel wat je bedoelt
,maar als in de opname een Marshall versterker zit zal die met een andere eindbak echt niet als een Mesa Boogie gaan klinken 
Wat ik bedoel (en jij waarschijnlijk ook) is dat een versterker wat wolliger in het laag klinkt als de andere die meer controle over de speakers heeft.
Op hogere volumes worden nuance verschillen alleen maar groter,een lichtere versterker zal dan namelijk eerdere gaan vervormen.
Nee, dat bedoel ik niet.
De verschillen die ik hoor zijn niet bepaald nuance verschillen maar echt meer ruimtelijkheid,diepte en muzikaliteit!
Ik denk ,nee ik weet het zeker dat wij heel anders luisteren 
Dan weet ik niet hoe het met je gehoor gesteld is?

Er zijn enorme verschillen hoorbaar tussen verschillende eindversterkers.
Maar ja; jij draait met een geintegreerde niet?
Welke eindversterkers heb je allemaal beluisterd eigenlijk en in welke config?
marantz voorversterkers met H/K ,NAD,Yamaha,Krell,Mcintosch,(even mn geheugen opfrissen

)Rotel,natuurlijk ook met andere VV's zoals H/K,Cambridge(ook nog als EV gebruikt).............pffff het zijn er zoveel!!
Bronnen Marantz CD75,CD67ose,CD10,CD11 ,wat Akai's,en wat NAD's.........ook weer teveel om op te noemen

Luidsprekers veel diyers ,gerenomeerde merken zoals Infinity,Canton,Cerwin Vega!,MB,en ga zo maar door!
Telkens was mijn conclusie dat een voorversterker het grote verschil maakt maar dat een bass nog steeds als een bass klonk ,de verschillen in ruimtelijkheid en algemene stage veranderen daar niet zoveel aan hoe een instument klinkt,ik heb nog niet meegemaakt dat barry hay klinkt als Nina Hagen

om maar een voorbeeld te noemen,het verschil in weergevers vind ik daarintegen 1000X groter,en op basis vd weergevers zijn capaciteiten stel ik een set samen,met andere woorden spelen in het geval van de weergevers de EV wel een grote rol als je mixed met oa laag rendement systemen tegenover hoog rendement systemen (check wat tannoy dennis doet met de T amp ) en ga zo maar weer eventjes door

Ik luister naar hele andere muziek dan jij,mijn referentie zijn honderden live concerten van voornamelijk rock/metal bands en ik geloof niet dat jij en ik daar op een lijn mee zitten.
Lijkt mij dan toch heel duidelijk wanneer ik zeg dat wij verschillend luisteren

Dan nu mijn vraag kan jij een marshall onderscheiden van een mesa ?,of een Vai van een Satriani

leuk voor een DBT

greetz Marco