Citaat van: sonsan op oktober 10, 2022, 14:14:39
Ik overweeg ook om een UD-7007 aan te schaffen, vandaar mij vraag waarom je de Audioloab nog gebruikt. Vind je het afspelen van cd's op de UD minder klinken dat de Audiolab?
Nee, zeker niet minder.
De UD is via coax en HDMI aangesloten op de SR7008 voor BluRay, voornamelijk live concerten.
De UD is via de gebalanceerde uitgangen aangesloten op de gebalanceerde ingangen van de Hegel om CD's af te spelen.
De DAC in de UD is erg goed, die in de Hegel ook en die van mijn HD DAC1 ook en via die laatste speelt de AudioLab(is alleen een loopwerk)
Nu lekker experimenteren welke ik het lekkerste vind klinken.
De Audiolab heeft soms de voorkeur omdat 'ie heel stil is.
Het verschil tussen de SR7008 in pure direct stereo en de Hegel is onbeschrijfelijk.
Zodra de Hegel speelt ervaar je een enorm fraaie soundstage et cetera
Natuurlijk ervaar je grote verschillen wanneer je andere luidsprekers aanschaft, maar onderschat een goede versterker niet.
De rest van de keten moet ook kloppen.
Ik ben sinds 1975 actief met hifi en ook opname studio's, en heb erg veel geëxperimenteerd.
Wil zaken zelf checken en horen. Heb enkele jaren ook hifi verkocht en heb jaren professioneel muziek geschreven, opgenomen en geproduceerd. Nu alleen nog maar thuis.
Heb regelmatig mensen die van toeten noch blazen weten over de vloer en wanneer die plots zeggen 'wat klinkt er anders, beter zeg maar', dan wist ik dat investeren in netfilters, stroomkabels, luidsprekerkabel en interlinks absoluut zin heeft.
En lang leve plasma TVs!