PM95: klik, uit....

Gestart door Maurice, maart 14, 2008, 22:59:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Zat zonet beneden Top-Gear te kijken, de versterker stond nog aan (zonder input signaal).
Opeens hoor ik een klik, en alle ledjes gaan uit  HLP
Zekering eruit gedraaid, maar die lijkt nog goed te zijn  :? :-o Morgen eerst maar eens de zekering doormeten, maar ben bang dat de voeding dood is?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op maart 14, 2008, 22:59:41
Zat zonet beneden Top-Gear te kijken, de versterker stond nog aan (zonder input signaal).
Opeens hoor ik een klik, en alle ledjes gaan uit  HLP
Zekering eruit gedraaid, maar die lijkt nog goed te zijn  :? :-o Morgen eerst maar eens de zekering doormeten, maar ben bang dat de voeding dood is?
Hoop voor je dat het meevalt, Je weet wat er in de eindtrap zit mocht daar het probleem zitten.
Maar misschien een "oververmoeide" zekering.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Momenteel heeft Hallie hele opbeurende woorden over de MSN  :no: :no: :no:  :cry:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Ik weet niet wat de kwaliteit is van die transformatoren.
zou kunnen dat het niet zo klasse A geweldig is, maar dat lijkt mij persoonlijk niet het probleem.

Iik zit aan die connector te denken, ik heb toen een discussie gevoerd mer Wilfred, omdie weg te halen.
aangezien deze verbrand was, fase vorming is het geval dan.

Ik denk dat er nu een kanaal defect is.
Door fase vorming.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mars

oi maurice

Ik weet het natuurlijk ook niet , maar ''klik uit'' lijkt wel op een beveiliging

hey maar wel balen zeg , ik hoop dat het snel weer goed komt met de 95 :yes:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Zojuist de zekering doorgemeten, die is nog wel goed!? Wat is dan de reden dat ik geen enkele led meer zie branden?

Heb nu een trap op mijn bureau liggen.
De N ch = K405
De P ch = J115

Kwam nog wel dit tegen:
CiteerK405/J115 have been out of production for a number of years. K1530/J200 are commonly used as replacements, although they have a higher Id rating and proportionally higher Ciss.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Hmmmm, vandaag een eindtrap losgehaald om te kijken of ik iets raars zie. Zag zelf niets, maar ja, ik ben geen echte techneut.
Schroef ik alles weer in elkaar, doet ie het weer  :?
Daarna nog heel even een probleem, maar nu doet hij het gewoon. Vanavond maar een duurtest doen. Maar het lijkt erop dat het probleem toch elders zit.  pompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Citaat van: Maurice op maart 15, 2008, 19:06:33
Hmmmm, vandaag een eindtrap losgehaald om te kijken of ik iets raars zie. Zag zelf niets, maar ja, ik ben geen echte techneut.
Schroef ik alles weer in elkaar, doet ie het weer  :?
Daarna nog heel even een probleem, maar nu doet hij het gewoon. Vanavond maar een duurtest doen. Maar het lijkt erop dat het probleem toch elders zit.  pompom

dan zit er ergens een contact los.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mars

Citaat van: Maurice op maart 15, 2008, 19:06:33
Hmmmm, vandaag een eindtrap losgehaald om te kijken of ik iets raars zie. Zag zelf niets, maar ja, ik ben geen echte techneut.
Schroef ik alles weer in elkaar, doet ie het weer  :?
Daarna nog heel even een probleem, maar nu doet hij het gewoon. Vanavond maar een duurtest doen. Maar het lijkt erop dat het probleem toch elders zit.  pompom

YESSSSSSSSSSS OKE DAN HB pompom pompom
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: HAL9000 op maart 15, 2008, 19:28:04
dan zit er ergens een contact los.

Jep, maar waar?
Ik verdenk zelfs mijn verdeeldoos....

Maar ook die verkoolde stekker kan een verstoorder zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op maart 15, 2008, 19:06:33
Hmmmm, vandaag een eindtrap losgehaald om te kijken of ik iets raars zie. Zag zelf niets, maar ja, ik ben geen echte techneut.
Schroef ik alles weer in elkaar, doet ie het weer  :?
Daarna nog heel even een probleem, maar nu doet hij het gewoon. Vanavond maar een duurtest doen. Maar het lijkt erop dat het probleem toch elders zit.  pompom

Hopen dat het een weekend dip was, en verder geen problemen opleverd.
Kan geen kwaad om er een technische blik in te laten werpen, mits dit met beleid gebeurd. :-D clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

kijk das goed nieuws,
mischien zelf effe met de soldeerbout alle contact punten na lopen???(zeg ook maar wat)

TurboMarco

Eindtorren zijn het iig niet,slecht contact lijkt mij overduidelijk,maar waar??
tinbanen zijn toch recentelijk gedaan  :? :-o

voor de zekerheid toch ff helemaal nalopen voordat hij echt helemaal dood is  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ll0ll

Naja, mocht ie overlijden, hier staat er 1 voor 550 ;)
http://link.marktplaats.nl/155811483
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen