Ik heb een marantz 1150 versterker gekocht voor 150,- inc verzending.
Toen ik hem kreeg was de eerste reactie '' ooh hij ziet er eigenlijk zeer goed uit'' geen vuil,vieze vingers of beschadiging.Ook de kap is nog hel netjes. `uiteraard zegt de buitenkant niet veel van de binnenkant.
daar was alles ook best netjes.
De versteker functioneerde gewoon bij aanzetten ex het lampje.
Het is een 2x75watt minimum versterker bij 8 ohm. levert op de dummyload, 96.4Watt andere kanaal 95,4 watt voor het clippen.
alle componenten waren nog orgineel.
Het mooie van deze versterker is dat alles discrete is opgebouwd en alles is afgedekt tegen vuil.
Voeding is mooi soepel gebouwd en word totaal niet warm, versterker idem.
Op het phono(platenspeler aansluiting) ciruit staan de laatste stuur torren in classe A. die kunnen wel eens defect gaan na 35 jaar trouwe dienst.
De voorversterker van deze versterker is zeer uitgebreid, en klinkt ontzettend vol. Met B&W dm6 en 16 speaker klinkt het soms iets te vol.
laat natuurlijk niet staan dat dit een schitterend ontwerp is.
Ik heb overigens alles (blauwe dingetjes) tantaaljes verwijderd. en vervangen door panasonic FC en FM.
Tantaal kan niet tegen klappen of kleine peak spanningen.
Ik heb de voeding ook gedaan uiteraard. Alle elko's en twee trasnistoren vervangen.
Elko's van het merk panasonic lijn:FC en FM hier en daar een gangbare 105 graden
Eindversterkers.
Ik heb daar 6 elko's vervangen de 16V 10uF zijn altijd helemaal kapot, hier ook.
deze ook allemaal met panasonic vervangen. en ik heb de T03 eindtrasistoren nieuw koelvet gegeven
De orginelen transistoren van motorola
Ik heb deze eindversterkers net zo veel keer voor me neus gehad als een 1030 of 1060.
Het zijn een van de stabielste ontwerpen van marantz/superscope . De klank is zeer goed altijd.
componenten keuze subliem, en print kwaliteit is erg hoog.
Deze eindversterkers zitten ook in de 2275 receiver 140 stereo eindversterker.1150D en 1150 uiteraard
eind resultaat
eventjes geappled op mijn nieuwe imac 24''