Citaat van: sonsan op augustus 21, 2022, 10:49:50
Het is me nog niet duidelijk hoe de fronts zijn ingesteld. Als groot of klein? Als deze als klein zijn ingesteld dan zijn de surrounds ook standaard klein.
Dit staat in de handleiding:
"- Wanneer "Front" is ingesteld op "Klein", kunt u geen andere set luidsprekers
dan "Front" instellen op "Groot"
En ook jouw NR1711 heeft LFE+Main.....
Blz. 206 van de handleiding:
Subwoofermodus:
Selecteer het lage-tonenbereik dat moet worden weergegeven door de subwoofer.
LFE (Standaard) :
Het lage bereiksignaal van het kanaal ingesteld op "Klein" luidsprekergrootte is toegevoegd aan de LFE signaaluitgang van de subwoofer.
LFE+Main:
Het lage bereiksignaal van alle kanalen is toegevoegd aan de LFE signaaluitgang van de subwoofer
Maar je moet wel eerst in de Toewijsmodus-instelling aangeven dat je back-surround gebruikt:
"Wanneer de "Toewijsmodus"-instelling "Surround Back" is, kunt u deze
instelling (groot, klein, geen, 2 speakers, 1 speaker) opgeven. (zie blz. 197 handleiding)"
Klopt allemaal, maar omdat ik geen sub woofer heb staat die op nee, en dientengevolge kan ik ook de instelling LFE+main niet selecteren.
Maar de handleiding zegt "Wanneer de "Toewijsmodus"-instelling "Surround Back" is, kunt u deze
instelling (groot, klein, geen, 2 speakers, 1 speaker) opgeven. (zie blz. 197 handleiding)"
Ik heb al een vraag bij Marantz neergelegd, maar daar verwijzen ze ook naar deze regel. En ja zo heb ik het ingesteld alleen de mogelijk groot komt niet te voorschijn in het menu.
Ik weet niet wat er verder ingesteld zou moeten worden.
In mijn vorige versterker, SR7500 was dit geen probleem. En als de Bose acoustimass woofer in de surround back meedoet dan klinkt dat uitstekend. Nu staat hij daar voor joker te niksen.