Ja, sorry, ik bedoel Auto met jouw sub, en niet Standby in mijn vorige bericht.
Het wordt in diverse subs anders geregeld, normaal gesproken regelt trigger het aan en uit gaan via de ON stand.
Komt er 12 volt gaat ie aan, gaat de 12 volt eraf gaat ie uit.
Dat dit in jouw sub via Standby doet is merk afhankelijk, maar dit is voor jouw de correcte instelling.
Ik zou die berichten laten voor wat het is betreft Audyssey niet gebruiken, dit is een meer dan uitstekende ruimte correctie, zeker de XT32, dus gewoon gebruiken en lekker makkelijk.
Crossovers bepalen in een ruimte is geen "natte vinger" werk, en iedere ruimte is weer anders.
Zelfs speaker afstanden zijn geen afstanden in de regel dat wanneer een speaker 3 meter van de luisterplek staat, je ook daawerkelijk 3 meter als afstand moet ingeven
De opgegeven "afstanden" van Audyssey zijn vertragings waardes maar begrijpelijk opgegeven als afstanden.
Er wordt berekend hoe lang het test signaal er overdoet om bij de microfoon te komen.
Dit wordt dan vanaf 8 verschillende plaatsten (XT32) berekent, en daar komt dan een "afstand" uit.
Die opgegeven afstand kan totaal iets anders zijn dan iemand werkelijk zou meten !!
En dit is een belangrijk punt, de signaal vertagingen, om alle speakers op tijd te krijgen op de luisterplek en rekening houdend met meer of minder reflexies in een ruimte.
Ik heb zelf ook een tijdje Audyssey niet gebruikt.
Ik liet Audyssey wel de setup doen, dus alle afstanden, crossover en volumes waren dan goed, maar daarna zette ik Audyssey uit.
Lijkt goed te werken, in sommige muziek stukken is het mooier zonder, maar vocalen worden duidelijk slechter zonder Audyssey, dus is het bij mij voor TV, Films en Radio altijd
aan, bij Phono
uit (afhankelijk van de plaat) maar dan ook alleen Stereo zonder subwoofers.
Ik zou zeggen, doe lekker de setup met Audyssey, dan ben je van al die lastige instellingen af, daarna bepaal jij zelf wat je mooier of beter vind, met of zonder Audyssey.............