Citaat van: themaestro op mei 12, 2022, 20:08:07
Toevallig dat je PMC noemt, zag onlangs een GB1 signature staan en heb me daarin wat verdiept.
is een limited edition, er zijn maar 75 paar van. Weet je daar wat over?
Ik hield trouwens wel van de Dali Mentor 5, ik vond ze erg veel detail geven met een mooie soundstage.
Jaren geleden had ik die GB1's dolgraag willen kopen. Ik vond ze mooi, slank, en er kwam een heerlijk comfortabel geluid uit met verrassend veel bas voor zijn grootte. Komt natuurlijk door die transmissielijn. Alleen ze waren boven budget destijds, en dat is vaak geen te grote horde maar toen wel
. Dat signature gebeuren zou ik me niet te veel van aantrekken. Als je ze kunt vinden zou ik trouwens voor de GB1
i gaan, die heeft een stuk betere tweeter.
Tegenwoordig speel ik alweer een aantal jaren met actieve speakers en daar blijf ik bij. Voor mij by far de beste prijs/kwaliteitsverhouding en ik hou van de dynamiek van actieve speakers. Totaal niet warm of wollig, bijna klinisch mss wel, maar dat vind ik voor HT wel het fijnste. Muziek staat hier nog heel vaak aan, maar echt ervoor gaan zitten en luisteren doe ik zelden. Dat doe ik wel met films/series.
Citaat van: hchifi.nl op mei 13, 2022, 15:43:38
In de prijsklasse tot 2000 per paar vergeet zeker niet de Acoustic Energy AE320
Voor mij de prijstip in deze prijsklasse sinds jaren !
heb ze in de winkel o.a. naast 2x zo dure B&W gehad en klonk echt fraaier.
Zeker de moeite waard om mee te nemen! AE maakt mooi spul, zelf ben ik meer van hun boekenplankspeakers maar ik hou sowieso meer van tweeweg dan driewegspeakers. Wel met een dikke sub erbij natuurlijk