Wat hal terecht opmerkt:
Bijna ieder a merk elco klinkt beter (in mijn beleving veel muzikaler), dan de standaard elna's. Wanneer je tenminste van natuurlijke harmonischen en hf dynamiek houdt.
Voor de recap moet wel duidelijk zijn wat je voorkeur heeft qua klanksignatuur.
Het maakt namelijk nogal wat uit welk merk en welke serie daarvan je plaatst in de signaalweg.
Nichicon muse: neutraal/analytisch. Tikje lift in het mid/hoog. Bas loopt ver door, en klinkt niet warm. Mooie soundstage, netjes 3d. Prima open midden.
Nichicon finegold: nogal warm, niet aan te raden om je hele versterker mee vol te stoppen. Baslijn ligt hoger, loopt minder ver door vergeleken met muse serie. Accent ligt duidelijk wat in het midlaag. Kan ideaal zijn om te finetunen. Mooie natuurlijke harmonischen, net als de muse, hoog is "smooth" en het midden vrij open.
Panasonic Fc: neutraal klinkend. Soundstage beetje 2d, komt minder makkelijk los van de speaker. Bas wat rommelig, echter niet warm. Loopt niet zo ver door. Klinkt wat emotieloos in totaliteit wat mij betreft. Geen vlees nog vis. Niet aan te raden wat mij betreft. Is een low esr elco, voor industriële toepassingen. Minder geschikt voor audio.
Fm: nog niet zoveel ervaring mee.
Persoonlijk vind ik het zowieso niet aan te raden om low esr te gebruiken in een normale versterker zonder geschakelde voeding. 85c elco's voldoen meer dan prima.
Succes met je project!