Citaat van: marantzH op december 20, 2021, 10:20:18
Ik beschik over de SR6006 receiver in combinatie met de UD7007. Sinds enige tijd schakelt de SR heel frequent even kort het geluid van e UD uit. Na een korte onderbreking komt het geluid er weer in. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de ARC functie of de combinatie met de TV. Ik beschik sinds kort over een Sony Bravia en heb het idee dat als het scherm aanstaat het probleem zich niet voordoet.
De UD7007 is met een hdmi kabel aangesloten op de SR6006 (BD) die op zijn beurt weer via hdmi out verbonden is met de TV. Ik heb al best veel instellingen geprobeerd maar kom er nog steeds niet helemaal uit.
Iemand hier ervaringen mee of suggesties?
Klinkt inderdaad als een ARC probleem, en is helemaal niets aan te doen, dat is ARC of eARC
ARC is niet gecertificeerd dus iedere fabrikant doet wat hij denkt dat goed is, of dat zijn apparatuur wel onderling goed werkt, helaas.
Probeer eens ARC in de Sony uit te zetten of CEC (HDMI controle).
(tenzij je streamt via de Sony, dan moet het uiteraard AAN staan)
Ik heb ook een Sony Oled TV en daar staat eARC AAN, en in de Denon X3700H staat eARC UIT.
Deze combi werkt probleemloos, zet ik eARC ook in de Denon AAN gaat het mis en wordt het zeer instabiel.
Als ik in beide eARC AAN zet, wat geadviseerd wordt !!, en ik overschakel naar Internet Radio met de TV aan, en ik zet dan de TV uit, wordt de Denon op MUTE gezet.
Allemaal ARC geklooi dit soort dingen