sr 6006 schakelt steeds uit (communicatieprobleem?)

Gestart door marantzH, december 20, 2021, 10:20:18

Vorige topic - Volgende topic

marantzH

Ik beschik over de SR6006 receiver in combinatie met de UD7007. Sinds enige tijd schakelt de SR heel frequent even kort het geluid van e UD uit. Na een korte onderbreking komt het geluid er weer in. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de ARC functie of de combinatie met de TV. Ik beschik sinds kort over een Sony Bravia en heb het idee dat als het scherm aanstaat het probleem zich niet voordoet.
De UD7007 is met een hdmi kabel aangesloten op de SR6006 (BD) die op zijn beurt weer via hdmi out verbonden is met de TV. Ik heb al best veel instellingen geprobeerd maar kom er nog steeds niet helemaal uit.
Iemand hier ervaringen mee of suggesties?

CBdicX

Citaat van: marantzH op december 20, 2021, 10:20:18
Ik beschik over de SR6006 receiver in combinatie met de UD7007. Sinds enige tijd schakelt de SR heel frequent even kort het geluid van e UD uit. Na een korte onderbreking komt het geluid er weer in. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de ARC functie of de combinatie met de TV. Ik beschik sinds kort over een Sony Bravia en heb het idee dat als het scherm aanstaat het probleem zich niet voordoet.
De UD7007 is met een hdmi kabel aangesloten op de SR6006 (BD) die op zijn beurt weer via hdmi out verbonden is met de TV. Ik heb al best veel instellingen geprobeerd maar kom er nog steeds niet helemaal uit.
Iemand hier ervaringen mee of suggesties?

Klinkt inderdaad als een ARC probleem, en is helemaal niets aan te doen, dat is ARC of eARC  :no:
ARC is niet gecertificeerd dus iedere fabrikant doet wat hij denkt dat goed is, of dat zijn apparatuur wel onderling goed werkt, helaas.

Probeer eens ARC in de Sony uit te zetten of CEC (HDMI controle).
(tenzij je streamt via de Sony, dan moet het uiteraard AAN staan)
Ik heb ook een Sony Oled TV en daar staat eARC AAN, en in de Denon X3700H staat eARC UIT.
Deze combi werkt probleemloos, zet ik eARC ook in de Denon AAN gaat het mis en wordt het zeer instabiel.

Als ik in beide eARC AAN zet, wat geadviseerd wordt !!, en ik overschakel naar Internet Radio met de TV aan, en ik zet dan de TV uit, wordt de Denon op MUTE gezet.
Allemaal ARC geklooi dit soort dingen  :evil:

marantzH

Helemaal klaar met ARC of eArc of hoe dat ook mag heten. Ik heb alle HDMI kabels uit de receiver getrokken behalve de HDMI AMP out tussen SR en UD. Deze zorgt voor een hoogwaardige audio-overdracht. Verder de TV rechtstreeks verbonden met de UD via HDMI monitor. Mediabox verboden met de TV. Geen enkele HDMI verbinding tussen TV en Receiver derhalve! Medibox via een optische digitale kabel aan de receiver. Alle ARC CEC opties in de menu's van alle apparaten uitgezet.
Nu werkt het. Afblijven en genieten.  8-)
Maar de ergernis blijft. Waarom geen standaardisering. Daarnaast is het aantal instelmogelijkheden van de hedendaags receivers en spelers zo groot. Een verkeerde instelling leidt al snel tot een ogenschijnlijk onverklaarbaar "probleem" dat je eigenlijk doet terugverlangen naar gewoon straight stereo.  :wink:

Hoewie Loewie

Bij het aansluiten van apparatuur, zet ik in de menu's zoveel mogelijk alles uit wat betreft HDMI link enzovoorts. Ik zet mijn TV zelf wel aan. byebye

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015 - CD273 CD5400OSE
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Veel Superscope: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

Citaat van: Hoewie Loewie op december 22, 2021, 19:49:24
Bij het aansluiten van apparatuur, zet ik in de menu's zoveel mogelijk alles uit wat betreft HDMI link enzovoorts. Ik zet mijn TV zelf wel aan. byebye

Als ik de apparatuur aan zet, zet ik mijn vrouw altijd uit.........

CBdicX

Citaat van: marantzH op december 22, 2021, 16:32:50
Helemaal klaar met ARC of eArc of hoe dat ook mag heten. Ik heb alle HDMI kabels uit de receiver getrokken behalve de HDMI AMP out tussen SR en UD. Deze zorgt voor een hoogwaardige audio-overdracht. Verder de TV rechtstreeks verbonden met de UD via HDMI monitor. Mediabox verboden met de TV. Geen enkele HDMI verbinding tussen TV en Receiver derhalve! Medibox via een optische digitale kabel aan de receiver. Alle ARC CEC opties in de menu's van alle apparaten uitgezet.
Nu werkt het. Afblijven en genieten.  8-)
Maar de ergernis blijft. Waarom geen standaardisering. Daarnaast is het aantal instelmogelijkheden van de hedendaags receivers en spelers zo groot. Een verkeerde instelling leidt al snel tot een ogenschijnlijk onverklaarbaar "probleem" dat je eigenlijk doet terugverlangen naar gewoon straight stereo.  :wink:

Omdat een gebruiker dan zelf de keus heeft tussen de verschillende merken, en dat willen de fabrikanten liever niet, vandaar geen standaardisatie !!

Een soundbar (bijvoorbeeld) van Sony op een Sony TV via ARC werkt probleemloos, maar een Sony soundbar op een LG kan problemen geven.
Vandaar dat er ook verschillende namen gebruikt worden, Sony Bravia Link, LG Simplink, Samsung Anynet ect. ect, allemaal ARC communicatie maar net even anders.
Dit pad is nu eenmaal ingeslagen en zal pas veranderen wanneer er iets nieuws komt ipv (e)ARC.

En ach, zelfs bij Stereo kan er zat fout gaan, zoals het doorlussen van een cassettedeck met play, opname en monitoring, het aansluiten van een equalizer, of zelfs de 2 of 4 speakers correct aansluiten .........  :wink:

Hoewie Loewie

Citaat van: CBdicX op december 23, 2021, 10:25:57
Als ik de apparatuur aan zet, zet ik mijn vrouw altijd uit.........
Kan dat ook automatisch?

CBdicX

Citaat van: Hoewie Loewie op december 23, 2021, 12:19:04
Kan dat ook automatisch?

Die van mij heeft dit op haar borsten, de een links, de ander rechts, gelukkig niet automatisch  :-D :-D

Hoewie Loewie

Ik denk als ik bij jouw vrouw op de "off-knop" zou drukken, ze toch "on" zou gaan........... :-P

CBdicX

Citaat van: Hoewie Loewie op december 24, 2021, 13:58:00
Ik denk als ik bij jouw vrouw op de "off-knop" zou drukken, ze toch "on" zou gaan........... :-P

:-D  :-D  :-D LOL