goedenavond,
misschien dat ik te veel beinvloed ben in het verleden... maar ik sluit me aan bij het advies voor een Technics.
dirict drive is wat mij betreft de betere keus tegenover snaar aandrijving.
€ 700,- is wat budget betreft dan aan de krappe kant voor nieuw, maar er is uiteraard ook nog een optie om gebruikt te kopen.
mijn persoonlijke voorkeur ligt dan weer bij de 1200 serie (afhankelijk van exacte keus van zeg € 900,- tot € 1500), mocht je geen belang hebben bij stobe verlichting voor de fijnafstelling van het toerental (de pitch controle ga ik zelf waarschijnlijk niet heel veel gebruiken zolang ie netjes draait) zou je ook kunnen kiezen voor de iets goedkopere 1500 serie (dan heb je het nog over dacht ik € 1000+ nieuw) andere optie is een 100 serie voor € 900 nieuw. allen als ik me niet vergis exclusief element.
ook handig om te bedenken: koop je een draaitafel inclusief element of zelf los bijkopen... persoonlijk kies ik voor los zelf kopen, hierbij is naar mijn mening de ortofon 2M Blue een mooie optie, kost nieuw € 200.
ik meen me te herrinneren dat Technics zelfs een periode had waarbij de 1200 series standaard met Ortofon 2M Red geleverd werden, dan kan de Ortofon serie geen slechte keus zijn
de Blue is dan weer wat meer geschikt voor HiFi genot.
ander punt van aandacht (wat Technics goed onder controle heeft) is de nodige demping met het oog op trillingen.
om nog eens een pluspunt van Technics te noemen, de toonarm is erg goed instelbaar, kost wat tijd, maar dan heb je er ook weinig omkijken naar.
just my thoughts... misschien heb je er iets aan
groet Emiel.