ZR 6001 SP Multiroom reciever

Gestart door Jacquestheone, maart 02, 2008, 17:13:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacquestheone

Hallo allemaal.....!

Ik ben blij  pompom met de aankoop van deze ZR 6001 Sp 7.1 versterker. Heb helemaal geen ervaring met surround versterkers maar de prijs hiervan was zo'n goeie deal dat ik het niet laten kon!!!! Dit is ook in combinatie met het multiroom systeem, waardoor ik in elke kamer in huis naar vanalles kan luisteren en hoe!!!!  HEERLIJK IN 1 WOORD.

Nu de vraag,

A. wie heeft hier ervaringen mee en welke cd speler van marantz zou ik moeten aanschaffen op deze versterker. Ik ben een audiofiel, dus ik speel af in Stereo..... maar als ik ook met MP3 bezig ben, weet ik dat ik minder kwaliteit heb..... maar het gemak dient ook de mens.

B. Weet iemand of ik met de CD speler Marantz SA7001  een goede combinatie zou maken waarbij ik fraaie audio heb en ook de MP3 mogelijkheid heb. Er is me verteld dat deze CD speler voor de versterker te goed zou zijn...?????

Wie kan me verder helpen ........ ik ben woonachtig in Den Bosch.....

Groeten uit de heerlijkste stad van Nederland :angel:
Jacquestheone! byebye

Stadium III

Ik zou eens gaan kijken voor een CD 6002 !!!

Mooie speler waar al veel mensen heel blij mee zijn geworden !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

hai Jacquestheone

Ten eerste, van harte welkom op het  gezelligste audio forum HB

Ten tweede , moet ik je helaas teleur stellen , maar Den haag is al de
                   de heerlijkste stad , dus dat kan Den bosch nooit meer zijn
                    :wink: :wink:

En ten derde , met de sa 7001 haal je wat mij betreft een hele mooie en ook goed in het gehoor liggende speler in huis , en over dat ie te goed zou zijn voor je versterker  :? :? onzin ..........ik ken jou versterker dan ook niet maar , maar ik durf in de blind te zeggen dat het een match is :yes:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Jacquestheone

Hallo Mars......

Bedankt voor je reactie met betrekking tot de versterker. Ja, de 7002 lijkt inderdaad wel de aankoop te worden, want het is toch wel makkelijk om ook mp3 te kunnen downloaden. Ik zet wel heel veel audio om naar 320 KBPS in MP3 format waarvan ik vindt dat de kwaliteit nog steeds in orde is. lager dan 256 wil ik echt voorkomen, want dan is het verschil niet meer aan te horen. De Speakers die ik heb zijn van Soundwave.....zware jongens met een zeer fraai hoog-laag en middengebied. Deze heb ik in de USA gekocht en zijn vandaag de dag in een prijsrange van 1500 euro per stuk. Vandaar dat ik het advies wil hebben over een goed passende CD speler!!

Wat betreft Den Haag....... Tja, het is natuurlijk zo dat mensen fouten maken  :kwijl:zonder dat ze het weten. Dus ik vergeef het je dat je het Metropool 's-Hertogenbosch  hello (nog) niet kent!!!

dmeerpa

Ik weet niet of er veel verschil is tuusen de SA7001 en de CD6002, buiten dat deze laatste geen SuperAudio CD's kan afspelen. Zelf heb ik CD6002 want ik heb maar één SuperAudio CD, die ik nog altijd op mijn DVD speler (DV7600) kan afspelen.

Ik heb ook een review geschreven over de CD 6002, die kan je hier lezen:
http://marantzforum.nl/site/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=36
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

mahansz

is misschien een cd17 mkIII geen optie? Deze is in het zilver verkrijgbaar, zou dus redelijk goed matchen. Tegenwoordig worden ze echt voor een prikkie aangeboden, terwijl deze volgens mij toch echt een klasse beter is ('k heb zelf de SA8400, de voorloper van de SA7001, vergeleken met de cd17mkII en de keuze was bij mij snel gemaakt.....)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Jacquestheone

Hoi Hoi........ byebye

Het is er dan van gekomen.!! Het is de DV 7001 geworden om reden dat Zowel het audio zeer mooi is.. gelijk aan de SA 7001 maar nog meer belangrijk, DVD met dus de mooie geluidskwaliteit en ook super audio wat erg strak en warm klonk. Tevens kan ik ook nog wat MP3 afspelen.... wel wetende dat de compressie veel weghaalt. Alles in een.... is toch wel heel handig!

Zijn er lieden hier op dit gezellige forum die mij van advies willen zijn met betrekking tot aansluitingen en afstellingen van beide apparaten..?

Alvast bdankt en vanuit een zéér gezellig 's-Hertogenbosch,
De Garoeten.!