Citaat van: Cobraatje op november 30, 2021, 07:24:30
Wat het beste klinkt daar gaat het om
Zou goed kunnen omdat de Gallo's mini monitors zijn die niet erg laag gaan, je minder hinderlijke roommodes in je ruimte aanspreekt.
Ik heb zelf Raidho minimonitoren met 2 subs en het klinkt bij mij nu veel beter dan het ooit met vloerstaanders heeft geklonken.
Het laag is ook goed met 1 sub?
Je zou via Room EQ Wizard(gratis) en dan de optie Room Sim kiezen een goede indruk kunnen krijgen hoe het in je ruimte toegaat. Met een Umik-1 microfoon erbij kun je precies zien hoe het toegaat in je ruimte.
Voordeel je ziet wat er in je ruimte gebeurd, nadeel je ziet wat er gebeurd in je ruimte
Mijn ervaring is wanneer je veel met instellingen en XT32 aan de slag bent geweest ook als XT32 daarna uit staat, het toch nog wat met het geluid doet. Even een volledige reset hielp bij mij.
Ik heb 1 sub, een SVS 3000 Micro.
In het verleden er ook 2, en zelfs 4 gehad, maar dat doet bij mij meer slecht dan goed.
Ook via de "subwoofer kruip" de beste plek gevonden, en dat is bij mij links achter mij in de hoek.
Ongelofelijk wat de 3000 Micro aan bass produceert, ik heb in het verleden de grote jongens van SVS gehad, zelfs de 16 Ultra !
Er blijkt gewoon een "natuurlijke" grens te zitten in een ruimte wat bass betreft, wat te begrijpen is.
Die 16 Ultra deed het in mijn kamer niet beter dan nu de Micro, denk wel dat de buren meer hadden aan de Ultra
Hier de meetgegevens van ARC wat ik via een Paradigm Seismic 110 kreeg van mijn kamer.
Die piek rond 40Hz haal ik weg met de Micro, met Room Gain Compensation wat echt goed werkt, het "boemerige" is er direct uit en klinkt lekker strak, een behoorlijk verschil als ik dit uit of lager zet.
Dus de bassen zijn goed en onvervormd in deze setup.
Wel een geweldige sub om te zien, de 110 Seismic, maar toch beduidend minder dan de SVS Micro, ondanks het behoorlijke prijsverschil.
De 110 vervormde behoorlijk in de openingsscène van Overlord, wat een goede test is voor subwoofers.
De Micro geeft geen krimp !!
Ik zal zeker jouw tip eens doen, de X3700H resetten en dan overnieuw beginnen, de Audyssey setup laten lopen en daarna de handel uit, of wie weet toch aan, maar dat laat ik hier weten.
Hier wat goede subwoofer film testen, en testen voor het gehele surround systeem die ik gebruik:
Overlord (openingsscène tot het neerkomen in het water)
James Bond Spectre (openingsscène en goede Dolby Atmos test met de helikopter)
The Commuter (scène waar de trein uit de bocht vliegt)
Godzilla: King of the Monsters (openingsscène en op 20% in het lab onder water)