Citaat van: marvin op november 22, 2021, 17:56:15
Ik heb nu 2D ingesteld voor het tv geluid. Ja, klinkt anders.
Maar je went er altijd wel snel aan, dus wat is nou beter. [emoji16]
Er is niets beter, het is persoonlijke smaak !
Er zijn gebruikers die NeuralX prefereren over DSU, maar ik vind het NeuralX geluid te donker, teveel nadruk op de bass, maar wel meer hoogte kanaal gebruik dan DSU.
Het is inderdaad vaak even wennen en dan maakt het allemaal niet zo veel uit.
Ik gebruik nagenoeg dezelfde setup maar dan met 2 hoogte kanalen.
Ik had er 4 maar kon niet echt het verschil horen tussen 5.1.4 en 5.1.2
Gezien mijn partner (van het vrouwelijk geslacht) een pest hekel aan speakers heeft, en geluiden die van opzij en van achteren komen ook niet waardeert, heb ik alles nu aan de voorkant hangen !
En inderdaad, alles went, ook dit, en ik moet zeggen, geluid afkomstig van de plek waar naar je kijkt klinkt wel logisch en natuurlijk.
Ik stoorde mij er ook wel eens aan om weer een deur, of wat dan ook, opzij of van achter te horen.
De Atmos test files (en DTSX) zijn puur gemaakt om de hoogte kanalen optimaal te gebruiken.
Dat helaas niet het geval met 95% van de aangeboden Atmos films.
In de meeste films worden de hoogte kanalen helemaal niet gebruikt, en de "Atmos" films die het wel zouden moeten doen zijn vaak slecht gemixt.
Wel trekken de hoogte kanalen het gehele audio beeld hoger en is voor mij een toegevoegde waarde.
In jou geval met Auro(Matic) zal die meer doen met 5.1.2 (of 4) dan met alleen 5.1