uiteraard bedankt voor reacties ,als vervolg en aansluitend heb ik nog een vraag maar weet niet of ik dit hier gewoon mee kan vervolgen of dat ik nieuw topic moet openen? hoop het te vernemen wanneer dit anders moet
de Focals zijn aangesloten op de NR 1200 in de huiskamer en ze luisterden heerlijk,
op een aparte kamer staat een set Dali Zensor 1 ,die ook aangestuurd worden door de NR 1200 en dmv speaker A en speaker B zijn deze kamers apart te beluisteren of zelfs gezamelijk wanneer de huishoudelijke hulp door het huis gaat ,muziek door het huis
sinds een week krijg ik nu hetzelfde euvel als voor een paar jaar terug met voorgaande stereo versterker (onkyo TX 8150)
ik krijg een soort van hoge bass toon een soort van constante hoorn,erg irritant en vermoeiend ,
de vorige keer raadde de plaatselijke electronica zaak waar ik de versterker had gekocht mij aan om dus over te gaan op deze versterker de NR 1200 omdat waarschijnlijk de vorige versterker geen vermogen had voor vloerstaanders ,het ging toen om Dali Zensor 7,maar nu krijg ik het weer
de vraag :
is dit een vermogen kwestie ,kijk ik ergens overheen? ( reactie op voorgaande vraag was daar duidelijk in en dat ik goed zat )
kan ik op een bepaalde manier de NR 1200 ontlasten ,bv met extra versterker ?
geeft een subwoofer extra ondersteuning in dit geval?
zijn er eventuele andere suggesties ,ik hoor het graag ?
mijn klank regelaar staat
Bass +1db
Treble +1db
en de volume is op normaal niveau maximaal 50
het veranderd niet in positieve zin wanneer ik deze waarden verander ,
groet Ruud