Citaat van: Dyen op februari 28, 2008, 19:43:36
Maar wat bedoel je precies met:(behalve dan dat de SR5001 minder vermogen heeft , waarom noem je dit expliciet
Tot zo ver bedankt.
Oeps , ik had mijn oorspronkelijke tekst aangepast, nu blijkt dat deze zin onnodig is blijven staan.
Nu mijn Wharfedale Opus 2 frons speker is een 250W speaker met een piek van 350Watt belasting, gevoeligheid 90dB en dit alles bij 6Ohm. De Valdus is 200Watt piek 350Watt gevoeligheid 92 of 93dB bij 8Ohm.
Mijn Sr7500 gaf op papier 130 Watt bij 6Ohm, in de praktijk bleek dit een stuk lager te liggen bij de serie. De Sr8002 geeft op papier 160Watt bij 6Ohm, en in de praktijk ligt die waarde dichter bij de werkelijkheid, tevens dankzij de krachtige voeding.
De SR7500 vond ik soms het gevoel hebben dat die iets te licht was voor mijn Opus 2 front speakers, Nu met de Sr8002 heb ik dit totaal niet meer. Je merkt dat de receiver met gemak de speakers aanstuurt, en je voelt als het ware dat de speakers dat vermogen uitstralen, er zit power achter.
Nu de Sr5001 geeft op papier 90Watt bij 8Ohm, ik vroeg mij gewoon af of dit voldoende zal zijn voor die Valdus 500 . Dit kan altijd opgelost worden door een zwaardere eindversterker bij te plaatsen, of zoals hier reeds vermeld werd door monoblokken toe te voegen. En dit komt terug duurder uit.
Nu als in de praktijk het vermogen van de SR5001 dicht aanleunt bij wat op papier staat, en doordat de gevoeligheid van de Valdus hoger is dan de Opus reeks, en het vermogen 50Watt minder is, kan het heel goed zijn dat jij niet hetzelfde ervaart als ik.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat je nog meer uit deze speakers zal halen met een zwaardere versterker.
Volgens wat ik erover gelezen heb, is vooral het laag zeer goed en kunnen zeer luid gaan, het midden is iets minder, dit komt waarschijnlijk door het crossover filter. De bouwkwaliteit zou een stuk minder zijn. Maar gezien zijn prijs meer dan aanvaardbaar.