Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Marantz SR5001 en moet zeggen WAT een DING! Het is allemaal wel lastig hoor, als ik naar de achterkant kijk zie ik door de bomen het bos niet meer... Maar goed, met een beetje lezen hier en daar, google en natuurlijk dit forum kom ik er langzamerhand wel uit.
6 jaar heb ik genoten van mijn JVC set, bestaande uit:
Reciever JVC RX-7022R
Video recorder HR-S5950 (Super VHS
)
DVDspeler XV-S302
en een Pioneer SW-110S speakerset
Binnnen mijn vriendenkring zijn er een paar die zeer goeie ervaringen hebben met het merk Marantz wat mij heeft doen besluiten dat het voor mij ook eens tijd werd voor iets anders, en zie hier...de SR5001.
Ik heb deze reciever genomen omdat er voor mij genoeg op en aan zit, vermogen is "denk ik" prima en kwa aansluitingen..."als ik naar de achterkant kijk zie ik door de bomen het bos niet meer".
Nu ik een paar dagen verder ben heb ik toch het gevoel dat mijn boxen een beetje tekort schieten, het geluid is nou niet dat je zegt "GEWELDIG" en dat kan in mijn ogen niet aan m'n reciever liggen...
Een kennis (ook een Marantzofiel) heeft nu een paar speakers voor me, de Wharfedale Valdus 500 en nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze speakers en mij hier iets over kunnen vertellen. Ik woon zelf in Amsterdam en "de kennis" in Groningen dus snel even luisteren is beetje lastig, ben benieuwd naar de kwaliteit, geluid, voor\nadelen enz.
Als deze speakers mij bevallen zou ik dan ook dezelfde set als achterspeakers kunnen gebruiken? Waarom ik dit zou willen is omdat ik iemand ben die graag alles een beetje het zelfde heeft (beetje moeilijk uit te leggen), ik vind dat persoonlijk gewoon mooi. Maar heeft dit wel zin of moet ik "mooi" even vergeten en een geheel andere keus maken voor achter? Ik heb niet zo'n budget als sommige anderen hier, een set Valdus 500 kost ongeveer 200 euro en dat vind ik voor nu wel even genoeg, moet ook nog een dvdspeler kopen...
Dan heb ik nog een vraag...een paar jaar geleden was ik bij iemand thuis die boxen had staan zo groot heb ik ze nog nooit gezien (meer als 2 meter
hoog) maar wat mij opviel was dat hij per box een versterker (of iets dergelijks) gebruikt, hij heeft mij toen wel verteld wat dat voor een "dingen" waren maar ik ben het vergeten. Het merk van die "dingen" weet ik nog wel DENON.
Nou, wie o wie kan mij wat antwoorden geven of mij wat vertellen over zijn ervaringen met het boven genoemde.
Iedereen alvast bedankt.
Dyen.