Heb de setup toch maar weer eens aangepast.
Ik stoorde mij aan alle geluidjes en effecten om mij heen met de 7.1.4 opstelling
Surround speakers werden steeds zachter gezet tot een volume dat ze weinig nut meer hadden.
Toen iets radicaals gedaan en de hele handel naar voren en er een 3.1.2 setup met meerdere speakers van gemaakt.
Dit hou ik nu al een paar weken met tevredenheid vol
Ik ben zeer tevreden met mijn vreemde opstelling van
2 speakers Front Links,
2 speakers Front Recht,
2 Front Height speakers, en
4 Center speakers.
In muziek, film of praatprogramma's klinkt het uitstekend.
Ik mis het surround tot nu toe niet, nu alles van voren komt, er weerkaatst genoeg op de natuurlijke manier om mij heen, en dat soort niet.......
De 4 Center speakers heb ik als volgt aangesloten op de ene Center speaker uitgang:
2 binnenste speakers serieel, dit geeft 2x 4 Ohm = 8 Ohm
2 buitenste speakers parallel aan de seriële, dit geeft dan weer 4 Ohm, exact hetzelfde als 1 Center speaker.
Ik kan geen Center speaker in het midden opstellen, daar staat de Denon, vandaar een setup aan beide kanten naast de X3700H.
Klinkt als 1 speaker met een breder veld.
In de foto de 4 Center speakers, de 2 witte Rechter speakers en Height rechts, voor Links uiteraard het zelfde.
De dubbele Links en Rechts worden als BI-Amp door de X3700 apart aangestuurd, full range.Ik gebruik een crossover van 100 Hz voor alle speakers.
Ik kan geen vreemde geluid verschuivingen of "comb filter effect" toestanden op de luisterpleken ontdekken in surround, ook Stereo klinkt uitstekend ondanks dat de speakers best ver uit elkaar hangen.
Valt dus allemaal gelukkig wel mee, met die plaatsing voorschriften en opstel toestanden die vaak worden geadviseerd.
Of ik hoor het allemaal niet, dat kan ook.......
Het is dus in basis een 3.1.2 setup op "steroïden", en een SVS 3000 Micro die verstoppertje speelt achter de luisterplek
De kleur van de oranje Gallo Adiva SE speakers is
Lamborghini Arancio Atlas, gezien ik de auto niet kan betalen