Tja Marcel, het leven is soms lastig voor een "audio autist" zoals ik.........
De Ambio soundbar deed wisselend zijn werk samen met de Sony Oled.
Dan weer geluid, dan weer niet, dan weer communicatie (eArc), dan weer niet, daar werd ik niet goed van na 2 updates die dat moesten oplossen, niet dus !
Qua geluid prima, al was het wel op de vierkante meter, het geluid zat toch wel redelijk vast op de plek van de bar, voor dialogen prima, effecten een stuk minder.
Daar merk je het verschil met losse speakers rondom direct.
Het is zeker niet slecht, alles behalve, maar voor het "Dolby gevoel" kan er niets op tegen speakers op de plek waar ze horen.
Maar de grootste ergernis was Arc wat maar niet opgelost kon worden, Sennheiser kreeg het niet voor mekaar, en Sony trok zijn handen ervan af want het was een apparaat van derden, dus niet ondersteund.
Dat snap ik wel, die willen hun eigen receivers en soundbars verkopen........
Dus, Sennheiser eruit, Denon erin, en zit nu in een speaker "transitie" van Kef naar Gallo (Micro en Adiva) in een 7.1.4 opstelling.
Wel makkelijk, de gaten zaten al in de muur met de pluggen, dus alleen draden trekken..... LOL
Wat zei ik?
haha. Troost je, ik kijk inmiddels naar een andere Rotel klasse AB eindbak, sinds de komst van de AV7706. Is het niet goed dan? Jawel, maar misschien kan het beter.