brom in sm-80

Gestart door peugeotje, september 03, 2006, 11:05:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

peugeotje

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een probleem in mijn Marantz sm-80 versterker.
Het probleem is dat deze een bromtoon geeft door de muziek heen. dit gebeurd als hij al een tijdje aanstaat.

de afvlak elco's van 100 uf/100v op het aparte voedingsprintje heb ik al vervangen, maar helaas zonder resultaat. zouden de 4 grote elco's misschien capaciteitsloos geworden zijn? mijn ervaring met versterkers is dat zulke grote elco's meestal niet zo snel stukgaan.
wie kan mij helpen?
alvast bedankt.

groeten van Peter

SB_Marantz

#1
Citaat van: peugeotje op september 03, 2006, 11:05:42
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een probleem in mijn Marantz sm-80 versterker.
Het probleem is dat deze een bromtoon geeft door de muziek heen. dit gebeurd als hij al een tijdje aanstaat.

de afvlak elco's van 100 uf/100v op het aparte voedingsprintje heb ik al vervangen, maar helaas zonder resultaat. zouden de 4 grote elco's misschien capaciteitsloos geworden zijn? mijn ervaring met versterkers is dat zulke grote elco's meestal niet zo snel stukgaan.
wie kan mij helpen?
alvast bedankt.

groeten van Peter



Ik verwacht dat er ergens een slecht soldeercontact zit of zelfs meerdere!!
Loop de print eens goed na op scheurtjes in de solderingen.

Kan ook een massa probleem zijn in de versterker zelf of een groundloop.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Rob46

Citaat van: peugeotje op september 03, 2006, 11:05:42
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een probleem in mijn Marantz sm-80 versterker.
Het probleem is dat deze een bromtoon geeft door de muziek heen. dit gebeurd als hij al een tijdje aanstaat.

de afvlak elco's van 100 uf/100v op het aparte voedingsprintje heb ik al vervangen, maar helaas zonder resultaat. zouden de 4 grote elco's misschien capaciteitsloos geworden zijn? mijn ervaring met versterkers is dat zulke grote elco's meestal niet zo snel stukgaan.
wie kan mij helpen?
alvast bedankt.

Leuk; 'oude koeien', zou deze SM nog zijn werk doen? Een eerste toppic uit techniek.....

groeten van Peter