SR7001 geen geluid, verkeerd ingesteld, wat nu

Gestart door ricardoso8, februari 14, 2008, 18:54:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ricardoso8

Goedeavond iedereen,

Ben een newbie hier  byebye op het forum maar zeker ook met apparatuur, nu heb ik eindenlijk een marantz sr 7001 kunnen kopen maart krijg er geen geluid uit. Waarschijnlijk wat ik denk is dat na het auto calibreren of ervoor heb ik alle speakers op none gezet, maar nu kom ik absoluut niet meer in dat programma en zelf kan ik ook niet vinden hoe ik alles moet resetten naar de fabrieksinstellingen want zo kom ik er niet uit.
Was er zo blij mee maar na 5 uur pielen iets minder haha, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, heb de gebruiksaanwijzing zeker gelezen. Het menu`tje heet speaker config?

Kom er zelf niet meer uit,

Mvgr Ricardo en fijne valentijn of avond verder.

Stadium III

Hoi

je gaat naar menu en dan optie 2

Je gaat naar manual speakers setup

Je zet daar de gewenste speaker op large small of none
Subwoofer kun je op yes of no zetten
Dan heb je ook nog de bassmix die kan op both of mix
Die laaste optie kun je bepalen als je subwoofer met alles meedoet of alleen bij .1 matriaal

Verder kun je in optie 1 de input selecteren dus welk apparaat met welke ingang moet samenwerken

Suc 6 ermee
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ricardoso8

Deze instellingen heb ik gedaan in het menu 2, heb ze op small gezet, dus deze settings zijn goed maar als ik de automatische calibratie doe dan geeft hij in achteraf in het rapport allemaal none, dit komt volgens mij omdat ik dat de eerste keer heb ingevoerd wat eigenlijk een foutje was. Maar ik krijg het niet voor elkaar, weet ook niet of dit het exacte probleem is maar hoop er echt uit te komen.

groetjes ricardo

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ricardoso8

Heb vanavond nog eens de gebruiksaanwijzing gelezen maar krijg er met geen mogelijkheid geluid uit, begrijp er helemaal niks van alles nog gecheckt maar het wilt niet ben even radeloos en weet niet wat te doen resetten gaat volgens mij ook niet.

Wie helpt mij,



Rob G

Het is voor de hand liggend, maar ik vraag het je toch maar even:
Je heb bij die automatische calibratie wél de meetmicrofoon gebruikt, en deze op de juiste manier aangesloten?

Heb je wel geluid met wanneer je de speakers handmatig om small of large zet?

ricardoso8

Ja dat is het vreemde ervan, wanneer ik auto callibreer geeft hij in het menu daarna dat alles op none staat terwijl ik heel licht wel wat geluid hoor. Als ik op de hand instel dan krijg ik wel geluid uit de speakers, maar ik heb ook helemaal geen geluid op bijvbeeld de dvd speler de versterker geeft het wel door aan de tv maar produceerd zelf geen geluid?
Ook de radio krijg ik helemaal niks uit, er is iets verkeerd ingesteld denk ik ondanks dat ik alles goed gelezen heb. hoop dat iemand mij kan helpen?

groetjes

Vlearmoes

Heb je overal de juiste bekabeling op de juiste plek (geen kortsluitende bekabeling naar speakers)

Ook de instellingen in menu 1 (digitaal analoog voor ingangen) zijn ook van invloed

voor het gebruik van de microfoon moet het ECHT muisstil zijn in je kamer


succes
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

Ik vermoed ook dat je je speakers verkeerd hebt aangesloten.
Tijdens de audiocalibratie moet je ruis horen komen uit al je aangesloten speakers. De ruis is vrij luid, hoor je nog in de kamer ernaast met de deuren toe. Vermoedelijk hoor jij niks, en meet je microfoon geen geluiden, dus stelt hij alles in op NONE.

1. controleer nog maals je bekabeling, haal desnoods alles eens los, en sluit alles opnieuw aan.
2. haal de stroomkabel eens voor een paar uur uit het stopcontact
3. nog steeds geen geluid, dan vrees ik dat je ergens een defect hebt.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Maurice

Citaat van: dmeerpa op februari 16, 2008, 10:20:13
Ik vermoed ook dat je je speakers verkeerd hebt aangesloten.
Tijdens de audiocalibratie moet je ruis horen komen uit al je aangesloten speakers. De ruis is vrij luid, hoor je nog in de kamer ernaast met de deuren toe. Vermoedelijk hoor jij niks, en meet je microfoon geen geluiden, dus stelt hij alles in op NONE.

1. controleer nog maals je bekabeling, haal desnoods alles eens los, en sluit alles opnieuw aan.
2. haal de stroomkabel eens voor een paar uur uit het stopcontact
3. nog steeds geen geluid, dan vrees ik dat je ergens een defect hebt.
Dit lijkt mij een zeer voor de hand liggende stappenplan.  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ricardoso8

Heb de versterker de hele nacht uit het stop contact gehad, als ik auto calibreer hoor ik heel zacht wat ruis. Wanneer ik in het menu kom waar ik handmatig de mtr waar de boxen uit elkaar staan kan invoeren , druk ik op next dan ga ik een menu verder waar ik DB kan min en plussen.
Wanneer ik in dat menu iedere zone apart langs ga door met de cursor naar beneden te gaan geeft iedere box geluid dat is het vreemde ervan, naja het is wel ruis, en de subwoofer klinkt natuurlijk ofdat er een aardbeving aan het gaan is.

Dus ga ik ervan uit dat het goed is aangesloten!

Zal wel eens kijken of ik foto`s kan maken van de menu`s opzich, anders weet ik het echt niet wat kan het nou zijn.

groetjes ricardo

Rob G

De speakers lijken goed aangesloten, ben je nu wel de speakersinstelling 'none' overal kwijt?

Krijg je nu helemaal nergens geluid uit jouw set, ook niet met de tuner (wel aansluiten op de kabel / antenne en  op een juiste frequentie afstemmen)?

In de receiver moet je voor alle aangesloten apparaten het type ingangskanaal instellen, heb je dit gedaan?
Dit kan in hoofdmenu 1. Zo zet je cd bijvorbeeld op analoog om het signaal van de analoge cd-aansluiting in te stellen. Heb je de cd-speler digitaal aangesloten, stel hier dan de betrefende digitale ingang (die zijn genummerd) in.

ricardoso8

De automatische calibratie geeft nog steeds none aan, en heb die pagina al een beetje ingesteld maar dat moet toch buiten de tuner staan, ik heb de fm antenne ingeplugged maar kreeg echt niks als ik het volume dan harder zet hoor ik ook geen geruis, maar zal wel foto`s maken van het menu`tje

dmeerpa

Maak misschien ook eens een foto van je kabel aansluitingen achteraan.
Ik denk echt niet dat er iets mis staat in je instellingen. Deze worden juist aangepast met de calibratie.
Voor mij ofwel verkeerde aansluiting ofwel defete receiver.

Als ik u was ALLE kabels loskoppelen op de receiver.

Enkel je 2 fronts speakers aansluiten.
Calibratie starten. Deze sluit je aan op de 2 connectoren rechtsbovenaan. dus zwart van de speaker naar zwart van de receiver, rood van de speaker op respectivelijk wit en rood op de receiver. Als dat reeds lukt, de center toevoegen de groene en zwarte connector. Lukt dit ook de rears aansluiten deat zijn die rechts onder op de receiver blauw-grijs en de 2 zwarte.

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

ricardoso8

Het vreemde blijft dat ik wel ruis heb wanneer ik ze handmatig instel, als ik de tuner aanzet (waar je volgens mij altijd wel geluid of in iedergeval ruis uit moet krijgen ) hoor ik helemaal nix. De boxen zijn dus goed aangesloten, maar de versterker geeft gewoon geen signaal door op de een of andere manier.
Mute staat op off dus dat kan het ook niet zijn zal wel wat foto`s maken, ga nu echt denken dat ie kapot is, maar twijfel nog steeds dit is mijn eerste versterker dus tja kan wel eens wat fout gaan mischien.

maak vandaag nog foto`s

groetjes ricardo