Na lang wachten (maanden) is de nieuwe AV7706 via Marcel H & C Hifi bij mij thuisbezorgd. Het was wel een beetje een gok, want eerst luisteren met de Rotel RMB-1575 als eindbak, heb ik niet gedaan en kon ook niet. Dit n.a.v de lange en onduidelijke levertijden, waar Marcel overigens niets aan kon doen.
De gok bleek na aansluiten een aangename geluidservaring, en dan was de Audyssey meting er nog niet overheen geweest. Dit de volgende ochtend maar eens met 8 metingen gedaan. Alle evt. nevengeluidsbronnen zoals ijskast en heteluchtsysteem laag gezet om zo weinig mogelijk bijgeluiden tijdens de metingen te veroorzaken. Na een half uurtje meten, een afleveringetje Startrek op Netflix opgezet, voor de dynamiek. Daarna een concert van Eric Clapton. Tja, en dan kom ik er dus achter dat de combi Marantz en Rotel hier prima uitpakt. En ook wat de Rotel nog meer te bieden heeft. Een verschil in detail en surroundbubble in vergelijking met de SR7008 als pre-amp was duidelijk hoorbaar en veel ruimtelijker. Een aparte AV als pre-amp is een verbetering dus. Ik draai nog steeds met een 5.1 opstelling, dus gebruik niet de 11 kanalen, die deze AV7706 biedt. Ik vind het goed zo, foto volgt nog. Oh ja, hij is wel zwart, in zilver wordt niet gemaakt. Topgeluid!!