Leuk & boeiend leesvoer op websites

Gestart door Nb, april 06, 2021, 16:43:53

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

Citaat van: Jokke op Gisteren om 16:10:07Zijn die gegevens dan openbaar?
koek koek  HLP

Nee strik geheim natuurlijk en al die overnames van genoemde merken is een afleidingsmanoeuvre van de Cabal.

En Audioservice is net fort knox waar alleen zeer hooggeplaatste figuren binnen kunnen treden.     
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, BK XXLS400 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Primare A20 mk2, Def Tech D9, Onkyo BD SP809, Teac V680 en veel subs

TCL85L

Jokke

Als die defect-ratio gegevens openbaar zijn, ben ik zeer geïnteresseerd.
Linkje?

Ik heb zelf problemen gehad met mijn Marantz toestellen.  Beiden DOA.  Maar belangrijker is hoe het bedrijf ermee omgaat.  Heb zondermeer nieuwe toestellen gekregen die voortreffelijk blijven werken.  Het wil ook niet zeggen dat iedereen zulke problemen ervaart.  En DOA is van alle tijden en merken.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Denon DCD-1015, Tidal, Roon
Jamo Concert11, Denon PMA-2000R
LG 83C5, Panasonic DP-UB820EFK, Netflix
Wireworld, Audioquest, Inakustik, ISY

RHK

Ik had mn Marantz AV7706 2 jaar en toen was de netwerkkaart defect. In service via H&C Hifi naar Elst gegaan. Heb daar telefonisch contact gehad met een van de monteurs. Op mn vraag of dat vaker gebeurd , kreeg ik te horen dat ze een bak vol hadden met defecte netwerkkaarten....... Netwerkkaart onder service vervangen. Nou was het geen superprobleem want de rest werkte nog steeds, maar toch snel na 2 jaar.
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

TurboMarco

Citaat van: Jokke op Gisteren om 16:22:11Als die defect-ratio gegevens openbaar zijn, ben ik zeer geïnteresseerd.
Linkje?

Ik heb zelf problemen gehad met mijn Marantz toestellen.  Beiden DOA.  Maar belangrijker is hoe het bedrijf ermee omgaat.  Heb zondermeer nieuwe toestellen gekregen die voortreffelijk blijven werken.  Het wil ook niet zeggen dat iedereen zulke problemen ervaart.  En DOA is van alle tijden en merken.
Volgens mij ben je helemaal niet geïnteresseerd want je had je oordeel al klaar zonder dat je het filmpje gezien had.
En nu nog ga je vragen naar iets wat ik toch heel duidelijk gemaakt had, maar kan je wel 100 links geven je neemt het toch niet voor waar, je had immers al een duidelijke stellingname.

HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, BK XXLS400 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Primare A20 mk2, Def Tech D9, Onkyo BD SP809, Teac V680 en veel subs

TCL85L

Jokke

Ik heb nog steeds geen cijfers gezien ivm Marantz returns en defecten ivgl met andere fabrikanten.
Alleen maar blabla.  Natuurlijk ben ik geïnteresseerd in de objectieve data.

En vat aub niets persoonlijk op, want da's nooit de bedoeling.  Ieder mag en kan z'n mening hebben.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Denon DCD-1015, Tidal, Roon
Jamo Concert11, Denon PMA-2000R
LG 83C5, Panasonic DP-UB820EFK, Netflix
Wireworld, Audioquest, Inakustik, ISY

dmeerpa

Zelf heb ik de Cinema 40 en heb niet te klagen over de kwaliteit van de receiver nog van zijn voorhangers (SR7500, SR8002, SR7005, SR7008). Eentje is ooit binnen gemoeten, en dat was de SR7005, dat was een demo model gekocht in Duitsland en daar zat van dag 1 een brom in veroorzaakt door de voeding.

Dat onze audio spullen, net als zoveel andere zaken vandaag niet meer de kwaliteit hebben als vroeger is een feit. Zoals in de video starten ze met Saul Marantz zijn eerste versterkers, maar die zaken waren ook veel eenvoudiger dan nu, het was een analoog signaal versterken. Vandaag hebben DAC, DSP, geïntegreerde software, netwerk, video, ... En dat allemaal in een behuizing dat net zo groot was als 70 jaar geleden.

Dan moeten we het ook nog hebben over de productie aantallen en het aantal verschillende modellen die er zijn, wat betekend dat alles ook sneller moet en ja het doel van elke fabrikant vandaag is geld verdienen en niet puur uw passie delen met anderen.
Als men toch de nodige aandacht geeft aan de onderdelen, vertaald zich dat direct naar de prijs. In de video is hij positief over Rotel, maar je zal er niks vinden voor de prijs van een Cinema 50 of 70. Je zal in de prijsklasse zitten van de Cinema 30 en 40 of de vroegere 7 en 8 reeksen. En mijn ervaring met Marantz in die prijsklasse is tot op vandaag goed.

Ik vermoed ook dat hoe je ze gebruikt een rol speelt. Mijn sets spelen steeds op -20/30dB onder referentie niveau. De receiver is ook nooit heet dat ik er mijn hand niet kan opleggen. Hitte is een grote vijand van de moderne electronica.

Ik deel dan ook de mening van Jokke, dat Marantz niet meer of minder defecten heeft dan andere merken, ik voeg er enkel aan toe in dezelfde prijsklasse.

Blijkbaar kent de maker van de video het verschil niet tussen Saul Marantz en Ken Ishiwata ;)
Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.2.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+, PC-2000 Pro
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25