Citaat van: Hovannevis op maart 15, 2021, 15:49:32
Hoi,
Ik wil een stereoversterker gebruiken voor mijn fronts (B&W702S). Ik heb de handleiding gelezen en onder het hoofdstuk 'Een externe stroomversterker aansluiten' staat:
Wanneer een externe stroomversterker is aangesloten op de PRE OUT-aansluiting mag u geen luidsprekers aansluiten op de luidsprekeraansluitingen.
Ik denk dat wordt bedoeld dat je niet zowel de PRE OUT als de luidsprekeraansluiting mag gebruiken voor 1 specifieke uitgang. Dus:
Wanneer een externe stroomversterker is aangesloten op de PRE OUT-aansluiting mag u geen luidsprekers aansluiten op de overeenkomstige luidsprekeraansluitingen.
Nu de controlevraag: Ik kan PRE OUT gebruiken voor 1 kanaal (Fronts) en de overige luidsprekeraansluitingen niet zijnde de Fronts gewoon gebruiken?
Taal blijft altijd spannend.....
Alvast bedankt voor je inzicht!
Dit is niet correct.
De pre-out op een receiver/versterker is altijd "hot", dus er staat altijd signaal op of je nu wel of geen speakers aansluit.
De pre-out heeft dus totaal geen invloed op het wel of niet speakers aansluiten op de speaker terminals van het apparaat.
De pre-outs van de Front speakers, of de andere surround speakers, werkt het zelfde als de pre-out van de subwoofer, er gaat gewoon een signaal naar een eindversterker.
En of dan de speaker terminals gebruikt worden staat daar los van.
Enige puntje van aandacht is dat als je Front speakers op de receiver aansluit, en de pre-outs gaat gebruiken om een andere set speakers te gebruiken (in de zelfde kamer) dat het volume van de externe versterker goed afgeregeld moet worden, dat de een niet harder speelt dan de ander, en dat is het, meer niet.......