Citaat van: Me-Like op maart 04, 2021, 08:44:42
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat om de "oude" marantz app. De metadata is ook voor elkaar. Ook staat alles goed in mappen (als ik via de laptop kijk). Het lijkt of de Marantz moeite heeft om een goed overzicht te geven wat resulteert in een overzicht van mappen, albums en losse nummers. Nu wil ik toch een nieuwe NAS omdat de huidige al meer dan 10 jaar zijn werk doet. We zullen zien. Wordt volgende maand aangeschaft (hoop ik).
Zit em puur in hoe de indeling op de NAS staat, niet of deze oud of nieuw is.
Apps lezen de mappen in op een manier bepaald door ontwikkelaar.
Soms kijken die eerst naar een begin letter, of cijfer, soms word titel eerst ingelezen, dan weer artiest, ect. ect.
Je moet eerst testen waar zo'n App naar kijkt, en daar dan je indeling op maken.
Dat het goed gaat via de laptop zegt ook niets, daar las ook ik alles correct in.
Ik moest toch mijn map structuur op de NAS aanpassen om mijn Zappiti correct te laten inlezen zoals ik wilde, en zoals ook Windows het deed.
De Z maakte daar ook een rommeltje van tot ik uitzocht waar er precies naar gekeken werd.
Ik moet bijvoorbeeld ervoor zorgen dat de ondertitel naam exact het zelfde is als de naam van de film, daar mag geen punt in ontbreken anders vind de Z het SRT bestand niet op de NAS.
Mijn vorige Mediaplayer had daar geen last van.............
Ook de indeling van films en muziek word door Z anders gedaan dan bijvoorbeeld Windows.
iPods maakten daar ook een rommeltje van, om over iTunes maar te zwijgen, dat is helemaal een drama hoe een opgebouwde map structuur compleet veranderd wordt