Citaat van: victoire22 op januari 12, 2021, 11:05:28
Beste Marantz liefhebbers.
Mijn huidige PM8200 is natuurlijk al wel wat jaartjes oud en ik wil deze vervangen eigenlijk door de wat zwakkere phono amp. Ik heb de CD en Phono ingang al eens geüpgraded door er nieuwere opamps in te zetten (op voetjes natuurlijk) en daar werd het wel ietsje aangenamer van maar ach tijd voor wat anders.
Nu vraag ik me af wat een goede keuze is? Ik heb natuurlijk zelf al wel wat uitgezocht en ik zelf zit te denken aan een PM8004 2de hands of een PM8006 nieuw. Dat is ook een beetje de limiet wat aan ik er nu aan uit wil geven. Ca 1000 euro max dus. Is er voor dit geld iets beters te vinden zoals bv een PM14 ofzo? Ik twijfel ook nog over een Technics SU-G700 omdat ik die bijzonder mooi en compleet vind. Maar dan moet ik nog even wachten met investeren. Oh ja ik stuur er een paar A.O.S. Studio 30 units mee aan. Volgens mij speakers die wel wat juice lusten. Bedankt alvast voor jullie tips.
Ik kan bitter weinig vinden over genoemde speakers.
Het zijn studio monitors met een behoorlijk rechte curve en er wordt gebruik gemaakt van Vifa (Scanspeak) drivers.
Gevoeligheid en continue belastbaarheid kan ik niet vinden.
Ik zag een verkoopprijs van 610 Euro op Ebay.
Wanneer jij aan het vermogen van de 8200 voldoende hebt/had heeft het wat dat betreft geen zin om naar een 8006 te gaan.
Qua topologie verschillen genoemde versterkers niet veel.
Andere opamps met totaal andere specs er in zetten heeft maar al te vaak geen zin vanwege de rest van het ontwerp.
De 8006 maakt gelukkig geen gebruik van Chinese flut elco's zoals de 5005.
Dat je een keer wat anders zou willen kan ik mij best voorstellen.
Vaak worden de b.v. de oude en veel toegepaste 4558 opamps als slecht afgeschilderd maar dit is klinkklare onzin.
Maak je gebruik van een MM of MC element en welke?