Hallo remco2706
Ik heb zelf een B&W 702S2 in combinatie met een Rotel-1592 en deze combi speelt de sterren v/d hemel.
Rotel en B&W hebben veel samengewerkt en veelal matchen deze 2 goed met elkaar.
Niettemin had ik hier ook ff een Marantz KI-Pearl -Lite staan en dit klonk ook verdraait lekker met de B&W.
Je heb echt geen aparte voor- en eindversterkers nodig voor deze speakers.
Extra kastjes, extra kabels, langere signaalwegen, schiet je niks mee op en is nog duurder ook!
De B&W 702s2 hebben een redelijke gevoeligheid, alleen bij ca. 80hz duikt de impedantie iets onder de 3Ohm
en hebben daarom een stroomstabiele versterker nodig.
Vraag eens hier aan Marcel van H&C-Venray voor een leuke aanbieding voor een Marantz PM‑12se of nog fraaier
een Denon PMA-2500NE,deze is super stabiel en heeft een ingebouwde Dac.
Wellicht voldoet een Marantz PM8006 ook wel goed als je het een stuk voordeliger wil (informeer bij Marcel van H&C-Venray) M.b.t. Rotel-1592 deze heeft ook een ingebouwde Dac en veel power en hier weet ik ook wel adresjes waarbij ze voor aanzienlijk minder de deur uitgaan, dan de adviesprijs.
M.b.t. het verschil tussen de B&W 702s2 en B&W 702s2-Signature lees ik diverse berichten dat de Signature
maar zo klein fractie beter is (als je dit uberhaupt hoort) dat de meerprijs dit alleen niet waard is.
Dit wil niet zeggen dat de Signature zijn prijs niet waard is, het blijft 1 v/d betere speakers in zijn prijsklasse en
de looks en feel en veel betere afwerking, rechtvaardigen de meerprijs.
Ook m.b.t. deze B&W's FF opletten waar je shopt, ik zelf heb ze voor een stuk minder dan de adviesprijs gekocht?
Verder moet je de speakers een beetje redelijk vrij op kunnen stellen (niet dicht bij de wanden, min.50cm)
om profijt te hebben van deze staanders.
Niettemin, als je pas begonnen bent met je zoektocht en van HT wilt overstappen naar het betere stereowerk,
neem de tijd en luister ook eens naar andere merken speakers (staanders en monitoren).
Het eindresultaat is maar gedeeltelijk afhankelijk v/h budget maar veel meer, of iets je smaak is en de mogelijkheden en/of beperkingen van je luisterruimte en akoestiek.
Je bent ook altijd welkom om hier e.e.a. corona-proof te kunnen beluisteren.