-
- Marantzofiel!
- Elac addict
-
Bij mijn zoektocht naar een goede monitor als vervanger van mijn Hepta Fourtunes in de set beneden stuitte ik op een paar Elac CL 82 MKII. Dat was een zeer aangename kennismaking.Klonk daar top in combinatie met de Rel.
Dat maakte mij nieuwsgierig naar dat merk. Heb daar het nodige over gelezen en video's van bekeken. Toen gaan zoeken naar wat nieuwere monitoren en de BS244 gevonden met de speciale tweeter. Ik was verkocht. Met een Rel Q200 sub erbij kon ik het plaatje compleet maken.
Maakte mij vervolgens nieuwsgierig naar de vloerstaanders voor in de set boven. Begon met de FS187 Hobo Special Edition (zwart) en tenslotte de FS 247 (cherry). In de set beneden bij de TV heb ik nu de BS 244.3 met het type 5 tweeter in combi met een Rel sub. Klinkt daar ook top.
Wie speelt hier nog meer met Elac en wat zijn jouw ervaringen?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae
Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4