DV17 inleesprobleem

Gestart door VANZOMERENG, januari 26, 2008, 22:28:21

Vorige topic - Volgende topic

VANZOMERENG

Hallo,

Mijn DVD-speler DV17 heeft steeds vaker moeite met het inlezen van CD,s (ook orginelen).
Er verschijnt dan "No Disc" op het display

Vaak na meerdere pogingen  Eject - Play   "pakt" ie uiteindelijk de CD wel op.   :?

Gaarne tipe en adviezen

Maurice

Citaat van: VANZOMERENG op januari 26, 2008, 22:28:21
Hallo,

Mijn DVD-speler DV17 heeft steeds vaker moeite met het inlezen van CD,s (ook orginelen).
Er verschijnt dan "No Disc" op het display

Vaak na meerdere pogingen  Eject - Play   "pakt" ie uiteindelijk de CD wel op.   :?

Gaarne tipe en adviezen
Lijkt een probleem met de laser unit. Deze kan opnieuw afgesteld worden, zodat deze nog een tijdje meekan, anders moet er een nieuwe laser unit in.

Denk ik tenminste ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mahansz

hai vanzomereng, welkom hier! Op een andere forum ken ik je al, leuk om je hier op dit forum te zien  hello

klinkt inderdaad als een laserprobleem, waarbij deze waarschijnlijk vervangen moet worden.
Het lastige hierbij is dat deze lasers niet meer gemaakt worden... op de duitse ebay kan je wel nog een nieuwe laserunit bemachtigen, maar dan voor het lieve bedrag van €140 (ongeveer)...

Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Maurice

Citaat van: mahansz op januari 27, 2008, 20:17:25
hai vanzomereng, welkom hier! Op een andere forum ken ik je al, leuk om je hier op dit forum te zien  hello

klinkt inderdaad als een laserprobleem, waarbij deze waarschijnlijk vervangen moet worden.
Het lastige hierbij is dat deze lasers niet meer gemaakt worden... op de duitse ebay kan je wel nog een nieuwe laserunit bemachtigen, maar dan voor het lieve bedrag van €140 (ongeveer)...

Dat lijkt mij geen goede zaak, aangezien de service dan te vroeg is gestopt. Welk type loopwerk gaat hierin dan?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Wijnand

Er zit toch een Pioneer loopwerk in? In mijn DV 17 hoor ik bij het afspelen van DVD's een hoop loopwerkgeruis. Bij cd's niet.

mahansz

Dat pioneer loopwerk klopt inderdaad.

hierbij even een link ernaar

op marktplaats staat trouwens een dv17 voor €275 te koop....
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen