Ik heb in mijn 7.1 opstelling de back-surrounds afgekoppeld omdat deze toch wel erg dicht bij de luisterpositie stonden. Deze aansluitingen op de SR7007 kunnen ook gebruikt worden voor bi-amp zoals Marantz het zelf noemt. Nu kon ik voor een relatief klein bedrag een setje Van Den Hul CS122 op de kop tikken, dezelfde type en lengte zoals de fronts al aangesloten zijn. Ik ga dit dus eens proberen.
Maar kan je in deze situatie nu spreken over bi-ampen, je gebruikt immers de twee back-surroundgeluid uitgangen voor de fronts, of blijft het bi-wire? Ik meen dat je bij bi-wire de twee speakerkabels verbind met de uitgang van de fronts. Nu heb ik dus één kabel op de front L/R en één kabel op de back-surround L/R. Marantz noemt het bi-amp omdat je de eindversterkers gebruikt van de back-surrounds.
Dit is wat in de manual staat over bovenstaande situatie:
"Een bi-Amp-aansluiting verbindt aparte eindversterkers met de tweeters en woofers van luidsprekers die compatibel zijn met de bi-Amp functie. Dit voorkomt dat de terugkerende elektromotorische kracht (terugkerende kracht zonder uitgang) van de woofer naar de tweeter gaat wat de geluidskwaliteit van de tweeter zou aantasten, en u krijgt hierdoor een hogere geluidskwaliteit"