Marantz PM6007 en Kef LS 50

Gestart door Benp82, november 01, 2020, 22:10:24

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

CiteerIk was nog niet klaar met mijn post en was nog aan het kijken en bijwerken.
Ja zo lust ik er nog wel een paar.
CiteerDoe me een lol en blijf in topic , stop met overgaan naar een ander onderwerp om ergens je gelijk proberen te halen.
Een blind peerd kan zien dat een PM6007 een koelblok met een groter oppervlak heeft dan een HS200 ,dit haal ik enkel aan om jouw stelling onderuit te halen dat een PM6007 wat koeling betreft onder bemeten zou zijn.
Ik ben dus al die tijd on topic gebleven want de getoonde plaatversterker is bedoeld voor een subwoofer.
Jij start een discussie en poneert stellingen en anderen zijn dan zo vrij om daar op te reageren. Dat de uitkomst daarvan jou niet zint zegt meer over jouw manier van discussiëren.

edit: Even terug lezend ben jij evengoed off topic gegaan door over een ht receiver en diens koel capaciteit te beginnen ,en dan ga je niet eens in op toch wel cruciale vragen omtrent de in jouw ogen betekenis van continue vol gas.

Maar weet je ,ik heb een vergelijkbare receiver vol gas horen draaien en jij niet ,jij geeft zelfs aan daar geen behoefte aan te hebben met als excuus dat jij jouw oren er niet aan wil laten gaan ,dit terwijl er gewoon oorbeschermers te krijgen zijn  :wink:
Dus het komt er dan op neer dat volgens jouw theorie de versterker in protect gaat .Ik kan wel zeggen dat de praktijk heel anders is dat wat jij in theorie beweert.
We (Rob,Wim,en myself) draaien met regelmaat zo hard dat we onderhand wel weten wat voor een vlees wij in de kuip hebben als het gaat om versterkers ,en beste man dat is de praktijk.

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

CiteerWe waren overgegaan van de 6007 naar de 8015 tussentijds.
Ja klopt en is ook geen probleem ,we zijn hier niet zo streng.
CiteerBen jij importeur , verkoper, aandeelhouder van Marantz.
Nee.
CiteerOmdat het merk nogal heilig bij je is en je er geen punt van kritiek over wil lezen.
Marantz is niet heilig bij mij . ik maak er alleen een punt van wanneer er sprake is van onjuiste informatie.
Ik heb ook alleen nog maar een Marantz CD speler die ik eigenlijk nog voor de show heb staan.
CiteerJe kunt er ook mee trouwen.
Ik ben al bezet  :-P

Het klopt dat ik een enorme drang heb om foutieve informatie te corrigeren ,en dan ontzie ik niemand. Ik heb er persoonlijk geen enkel probleem mee wanneer iemand mij scherp houd want ik maak zelf ook vaak zat fouten.

Wat is daar mis mee dan? 
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Vandaar dat ik ook onderstaande beweer:
CiteerDat hangt helemaal af van de gebruikte speakers.

CiteerHoeft maar een deel van het frequentiebereik weer te geven , dus navenant minder belast.
Op een subwoofer versterker sluit je doorgaans flinke woofers met een relatief laag rendement aan ,daarnaast boost je dan nog eens tot een db of 6 onder 40 Hz.
En dat vraagt toch heel wat meer dan een stereoversterker of ht versterker die de laagste octaven niet hoeven weer te geven.

CiteerGeen passief wissel filter met moeilijke fase draaiingen en impedantiedips.
Passieve filters met een impedantie correctie ,en dan in het geval van een 3 weg systeem > of meer (roep ik overigens al jaren hoor).
Fase zal een versterker niet wakker van liggen.
Vrijwel iedere luidspreker zit rond 4-16 Ohm spec ,daar hadden versterkers vroeger geen moeite mee en nu ook niet.

Maar nogmaals een speaker geeft eerder de geest dan een versterker ,dan erbij een speaker vervormt ook veel eerder dan een versterker.
Wanneer je een te lichte versterker neemt zal deze sneller gaan clippen met als gevolg dat de tweeters als eerst naar de klote gaan, maar wanneer je een te zware versterker neemt dan zal ook de woofer stuk gaan ,dat kan resulteren in een verbrande spreekspoel en/of de drager van de spreekspoel beschadigd door een te grote Xmax.

Het is dan aan de luisteraar of hij vervorming waarneemt en wat hij er dan aan doet.

Tot slot , versterkers zijn echt niet zo spannend hoor.
Akoestiek en luidsprekers zijn bepalend voor goed geluid.

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Een woofer toepassen op hoge frequenties is nooit een goed plan ,dan vervormt hij zowiezo als een malle.
CiteerGebakken spreek spoelen?
Ja ... of gefrituurd als je het zo wilt noemen. Oorzaak overbelasting.

5.1.4

Philips 75PUS8303

Rob46

Citaat van: SMarcelS op november 04, 2020, 13:18:19
In ieder geval prettig dat je er relaxed mee omgaat.
Bij mij is Marantz ook bezig met een exit , althans grotendeels.
Gewoon omdat ik naar compactere maar ook betere oplossingen op zoek ben en het en der ook vind.
Ik had eerst de neiging om vast te houden aan oude waarden , maar nu zie de lol en de kwaliteiten van de nieuwe dingen in.
SMPS , klasse-D , streaming audio , nas , bediening met een app.
Het brengt compactere apparatuur met veel meer mogelijkheden en gemak met behoud van en vaak ook betere kwaliteit.

Verstuurd vanaf mijn Nespresso Magnifica met cafeïneinjectie.

:yes: :-D

Benp82

Bedankt allemaal voor jullie reactie,

wel, wat denken jullie van een Onkyo A-9070? Ik weet niet of ik het hier mag posten maar wat is jullie mening vergeleken met een Marantz? Het lijkt mij een heel dikke versterker. Ik heb enkele jaren geleden een Onkyo 1010 reciever gehad en ik moet zeggen dat het een heel brede sound stage had.

oh en buiten deze Onkyo gerekend: een Cambridge audio cxa60/80 of deze Onkyo?

groet

xander32

Wat dacht je van een Denon pma 1600 ne.
Hetgeen ik van Onkyo heb gehoord vond ik steevast wat fris klinken.

TurboMarco

Citaat van: Benp82 op november 07, 2020, 04:18:21
Bedankt allemaal voor jullie reactie,

wel, wat denken jullie van een Onkyo A-9070? Ik weet niet of ik het hier mag posten maar wat is jullie mening vergeleken met een Marantz? Het lijkt mij een heel dikke versterker. Ik heb enkele jaren geleden een Onkyo 1010 reciever gehad en ik moet zeggen dat het een heel brede sound stage had.

oh en buiten deze Onkyo gerekend: een Cambridge audio cxa60/80 of deze Onkyo?

groet
De Onkyo A9070 heb ik tot volle tevredenheid gehad .Dat is een prima versterker met heel veel aansluitmogelijkheden en met een prima dac.
Ik heb deze alleen maar weggedaan vanwege de overstap naar multi channel.
Was ik bij stereo gebleven dan had ik hem hier nog staan.

5.1.4

Philips 75PUS8303