Hallo, ik ben nieuw hier omdat ik informatie zocht over een Marantz product dat binnenkort beschikbaar komt.
Het gaat om de AV Receiver SR6015. Om dit moment heb ik een tien jaar oude AV SR6005.
Omdat ik graag wil upgraden ben ik op zoek naar een vervangende receiver en kwam uit op de SR6015. Ik ben alleen erg onzeker over deze aanschaf, omdat ik de gevonden informatie op internet niet goed kan plaatsen. Ik krijg soms de indruk dat info elkaar tegenspreekt, maar dat kan komen omdat ik het dus niet goed begrijp. Daarom zou ik graag een paar vragen willen stellen en ik hoop ook een positieve bijdrage te kunnen leveren aan dit forum.
Wattage
Het ene artikel heeft het over 110 watt per kanaal en de andere 185 watt.
Mijn luidsprekers zijn Dali Oberon 7 (30-185 watt bij 6 ohm), Oberon 3 (25-150 watt bij 6 ohm) en Dali Vokal (150 watt bij 4 ohm) 4 ohm wordt niet genoemd bij de Marantz. Ik ben bang dat de Oberon 3 en Oberon Vokal problemen krijgen. Hoewel ze nu wel werken op de SR6005, waarvan alleen een specificatie bekend is van 110 watt bij 8 ohm. Ik vind de speakers dan ook wat mager klinken en wil een verbetering voor met name bass.
Tuner
Het is mij niet duidelijk of er een tuner in zit. Het lijkt erop dat er alleen internetradio aanwezig is. Geen kabelradio meer? Daarnaast niet duidelijk of er met een upgrade DAB+ mogelijk is.
Een reactie zou ik zeer waarderen.
Hartelijke groet,
Sade