SR7008 houden of upgraden ?

Gestart door dmeerpa, juli 09, 2020, 10:38:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wat zouden jullie doen ?

SR7008 behouden
1 (33.3%)
SR8012 kopen
1 (33.3%)
SR8015 kopen
0 (0%)
Denon receiver kopen
0 (0%)
Andere
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

dmeerpa

Ik ben vandaag nog steeds een trotse bezitter van een SR7008.
Ik had al eens overwogen om een SR8012 aan te schaffen, maar motor pech aan mijn wagen heeft mij toen gedwongen andere auto aan te kopen.
Eén van de hoofdreden is dat ik meer en meer Google Assistent begin te gebruiken, enj zeker nu ik ook Philips Hue verlichting gebruik maak ik meer en meer gebruik van spraakbediening, iets wat niet ondersteunt wordt door de SR7008 (lukt me wel deels via de Logitech Harmony).
Of HEOS een plus is ben ik nog niet zeker van, zo weet ik niet of je bv ook een CD kan streamen via HEOS.

De SR8012 kan ik vandaag kopen voor 2399€ niet zo ver van waar ik woon, en liep ik terug met het idee om de upgrade te doen. Dan stel ik mij ook de vraag is Marantz nog steeds de weg die ik wil blijven volgen. Ik lees meer en meer dat Denon toch beter scoort als het op surround aankomt en zo zijn er misschien nog merken. En dat is toch 85 à 90% van zijn gebruik TV en films. De rest is voornamelijk achtergrond muziek als ik in huis bezig ben. Echt muziek luisteren doe ik niet echt meer, al verwacht als ik het doe dat het toch goed klinkt.
Moet wel zeggen ik hou wel enorm van de klankkleur van Marantz. Al vond ik het iets warmer en dus aangenamer klinken met de SR8002 dan de SR7005 en SR7008 die daarna zijn gevolg.

Nu komt weldra de SR8015 eraan die 8K ready is, al zijn er totaal geen plannen om de Pioneer 60" Full HD plasma weg te doen. Maar is die straks stuk is de kans reëel dat het dan een 8K OLED wordt.

Door de komst van de SR8015 zal de prijs van de SR8012 misschien nog dalen.

Nu wou ik eens jullie mening horen over wat jullie zouden doen ?
SR7008 houden of upgraden (en naar wat) ?

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

pameijer

Puur voor gebruiksgemak, features en stabiliteit zijn Marantz en Denon momenteel denk ik top of the line. En dat zijn wel zaken waar je op de wat langere termijn van kan genieten (lees: gebrek aan ergernis....). De 7008 is al een oudje en staat niet bekend om zijn bouwkwaliteit. Nu doet ie het bij jou nog prima, maar de vraag is hoe lang nog. Als je nog een goede prijs kunt krijgen zou ik dat zeker overwegen.

Ik zou beginnen die 8012 in huis te halen om te vergelijken met je 7008, puur op geluidskwaliteit. Ik neem aan dat de dealer dat wel toestaat. De prijs is mooi van dat ding nu, denk niet dat er nog veel van af gaat aangezien ze voor die prijs wel van de voorraden afraken. Merk je amper verschil in SQ zou ik de 7008 gewoon lekker houden tot ie uit elkaar valt.

Andere opties zijn er natuurlijk genoeg! Mijn Anthem MRX1120 gaat echt nog wel een stapje verder dan de genoemde kandidaten..., en hij staat nog te koop ook!  pompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

dmeerpa

Citaat van: pameijer op juli 09, 2020, 10:48:42
Andere opties zijn er natuurlijk genoeg! Mijn Anthem MRX1120 gaat echt nog wel een stapje verder dan de genoemde kandidaten..., en hij staat nog te koop ook!  pompom

Ik vrees dat de Anthem qua versterking wel eens te kost zou schieten
11 kanalen eindversterker (5x 140 Watt + 6x 60 Watt aan 8 Ohm), heb een 7.1 vandaag 6Ohm, wat wil zeggen dat slechts de eerste 5 kanalen 170 W zullen zijn en ik 2 van mij 4 surround speakers maar 70 Watt zullen krijgen. Mijn inziens kan dit niet ideaal zijn voor de surround geluidservaring.
Minimum Impedance van de Center en surrounds zou ook 8Ohm zijn :/
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject