Met nul verwachting vanmiddag de Acoustimass aan laten sluiten.
De speakerkabels vielen me niet direct tegen, het waren redelijk dikke dropveters, niet van die minimalistische. Het monteren van pluggen was in ieder geval mogelijk.
Daarna de settings van de Marantz aangepast zoals Bose adviseert:
alle speakertjes op Large, sub op Ja. Sub kabel naar de basmodule aangesloten op een sub out van de Marantz.
Om te beginnen Audyssey uitgezet, die was immers ingemeten voor de Mezzo's. Verder dus geen instellingen die het geluid beïnvloeden, zoals Dynamic EQ of iets degelijks. Volgens mij is dit een goede basis om te beginnen.
Bose wilt schijnbaar het volle signaal (Large) ontvangen naar de basmodule die daarna zelf, volgens Bose maatstaven, een frequentie signaal stuurt naar de cubusjes. Een frequentie karakteristiek die, zoals ik in het starttopic al aangaf, nagenoeg identiek is voor alle Bose speakers.
De BK sub hield ik nog even uit. De knoppen Bass en LFE van de module in het midden, de standaard instelling.
Speakertjes een beetje gedraaid zodat deze niet rechtstreeks naar de luisteraar gericht staan.
Daarna, niet te moeilijk, Spotify aangezet en de Marantzforum Moments opgezet. Een playlist die uiterst gevarieerd is en gevoed wordt door leden van het Marantzforum.
Om het verhaal inigszins leesbaar te houden, het viel me helemaal niet tegen! Sterker nog, af en toe moest ik glimlachen, best een prima geluid uit zulke iniemienie speakertjes! Ik was positief verast! Nee, nog niet voldoende om de Mezzo's bij het grofvuil te zetten maar geïnspireerd om zeker verder te testen! Zeker toen ik even de BK erbij aansloot. Holyshit, mooi man!
Mooi (zeer) diep laag door de BK, een midden en beetje laag van de basmodule die erg zijn best deed om het mij naar me zin te maken en, voor mijn oren, voldoende hoog om het geheel sprankelend te maken.
Maar dat kan toch helemaal niet dat ik schik heb met een speakerset die verafschuwd word en uitgek*tst door audiofanaten? Op dit moment voldoende schik om er mee door te gaan en de Bose vooralsnog niet af te schrijven. (Maar die Mezzo's wegdoen, moet er (nog) niet aandenken....)
Word vervolgt dus!
(Bovenstaande ook op het buur(HT)forum gezet, scheelt veel typewerk...)