Dag forumtecheuten,
Ik ben bezig een Marantz Model 2216 Black in ere te herstellen. De receiver is inmiddels volledig functioneel.
Ik heb op het tuner board na alle boards gerecapped en voorzien van nieuwe diodes. Het ps board heeft tevens een nieuwe transistor gekregen. Op het amp board zijn de eindtorren en drivers vervangen en heb ik meerslagen potmeters geplaatst voor het netjes instellen van de bias. Alle potmeters en schakelaars zijn voor zover mogelijk losgesoldeerd, open gemaakt en gereinigd. Ik hoor geen kraakjes of plopjes bij het bedienen van de potmeters en schakelaars. Verder zijn alle aardpunten losgeweest, opgeschuurd en waar mogelijk doorgesoldeerd.
Als ik de receiver inschakel dan hoor ik een flinke brom die direct in 2-3 seconden afneemt. Vervolgens is een brom te horen die harder wordt wanneer het volume wordt open gedraaid. De brom is ook licht hoorbaar met het volume dichtgedraaid. De brom is bij phono iets harder dan bij aux.
Wanneer ik het chassis aanraak is de brom minder hard, al hoor ik wel een licht tikje door de speakers op het moment van aanraken.
Ik heb de nodige bromtopics dorgelezen, maar geen vergelijkende post gevonden. Is er iemand die een idee heeft waar ik naar zou kunnen kijken om deze brom te verminderen?