Hoi,
Tijd voor mijn eerste vraag op dit geweldige forum.
Huidige setup (19 jaar oud, dus net geen vintage, hé mod
- Integrated Stereo Amp Marantz PM 8000 HDAM analoog
- B&W Matrix 3 S2 Speakerset
- B&W ASW1000 Subwoofer
Helaas beschikt de PM8000 niet over een pre-out of een sub-out zodat ik de sub high-level moet aansluiten.
Volgens B&W moet dit dan van de amp speaker outputs naar sub en van de sub naar de speakers.
Beetje vreemd ivm kwaliteitsverlies maar zo gek nu ook weer niet want dan bepaald de sub zelf zijn geluidsrange zonder tussenkomst van de filtering van de (eventuele) sub-out. Schema in bijlage. wat denken jullie ?
Sommige audiofielen raden dit aan, de zeer ervaren audiofiel van de high end audio winkel zegt van niet
Nu wou ik de mogelijkheden van de processor in/out verkennen. (gebridgte connectors op de pm8000)
A
ls ik het juist begrijp, zijn de 2 bruggen tussen processor in/out de verbinding tussen de pre-amp en de amp ?Daar kan ik dan wel de sub op aansluiten en zo van de sub naar de processor in, maar geen volumeregeling van de sub dan...
Volgens de marantz jongens; RTFM jawel :
P
ROCESSOR IN/OUT JACKS
Use these jacks to connect a graphic equalizer or other analog audio
processor. When not used, leave these jacks connected with the
supplied connecting pins1 Kan ik iets plaatsen tussen de processor in/out jacks waar ik Volumeregeling kan behouden over mijn sub en speakers MET de volume control van de PM8000 ? (met de line level connectors op de sub misschien
)
2 Scoor ik niet beter ergens
een Rotel voorversterker + eindversterker ? Holy Shit dat is duur
, gaan we niet doen.
3 Denk dat ik mijn eigen vraag al beantwoord heb
: Je kan deze enkel en alleen high level aansluiten
Please prove me wrong.
De sub is er recent bijgekomen omdat mijn marantz net wat vermogen mist om de B&W matrixen hun volledige capaciteit te benutten.
Dit kan tellen voor een eerste post