Dag allen,
Ik heb jullie ervaring en mening even nodig bij het volgende probleem met mijn SR7009.
Ik heb deze receiver in eind 2014 gekocht. Nu had ik 2 jaar geleden het eerste probleem met mijn Main HDMI uitgang. Ik kreeg geen beeld op mijn tv. Van geen enkele input van de receiver. Tv blijft aangeven dat deze geen signaal heeft. Wanneer ik de HDMI kabel oversteek naar Monitor 2, dan heb ik wel beeld. Ik heb toen contact opgenomen met de helpdesk van Marantz. Deze hebben me toen een Factory reset laten uitvoeren maar dit hielp niet. Vervolgens verder gekeken door de HDMI kabel op monitor 2 aan te sluiten. Dit is goed gegaan tot iets meer dan een jaar geleden. Toen vertoonde deze HDMI uitgang hetzelfde probleem. Ik heb de receiver toen losgekoppeld en niet meer gebruikt. Maar inmiddels wil ik de receiver weer heel graag gebruiken.
Zo heb ik gisteren weer contact gezocht met de klantenservice met dezelfde vraag. Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
"Vervelend om te horen.
Als het probleem niet is opgelost na een fabrieksreset wil dat hoogstwaarschijnlijk zeggen dat uw product een hardware defect heeft. Aangezien met de fabrieksreset eventuele software fouten worden gecorrigeerd.
Wellicht kunt u nogmaals de fabrieksreset proberen, echter ben ik bang dat het apparaat gerepareerd moet worden om bovenstaande reden.
Nogmaals de reset procedure:
1. Schakel de netspanning uit met <ON/STANDBY>
2. Houd <MOVIE> en <MUSIC> ingedrukt terwijl u tegelijkertijd op de <ON/STANDBY> knop drukt.
3. Laat de twee toetsen los zodra de display begint te knipperen met een interval van circa 1 seconde.
Voor reparatie kunt u contact opnemen met Audio Service."
Zijn er forumleden die hetzelfde probleem hebben gehad? En is de kans groot dat dit een hardware probleem is? Ik wil de receiver heel graag werkend hebben, maar ik ben een beetje bang voor de reparatiekosten. Ik hoor heel graag jullie bevindingen.